اولین کنگره ملی شعر جوان عاشورایی در ارومیه برگزار می شود

اولین کنگره ملی شعر جوان عاشورایی در ارومیه برگزار می شود

گروه خبر: حجت الاسلام ناصر خدایاری گفت: اولین کنگره ملی شعر جوان عاشورایی (یکم آبان) با حضور شعرای جوان کشور به زبان ترکی آذری برگزار خواهد شد.
به گزارش آرازآذربایجان ، »حجت الاسلام ناصر خدایاری« در نشست خبری به مناسبت برگزاری اولین دوره کنگره ملی شعر جوان عاشورایی که در محل سالن اجتماعات خانه مطبوعات آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: اولین کنگره ملی شعر جوان عاشورایی در تاریخ (۱آبان) با حضور شعرای جوان کشور به زبان ترکی آذربایجانی برگزار خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان_غربی به اهداف برگزاری این کنگره اشاره و تصریح کرد: تشویق جوانان برای سرودن آثار ادبی قوی، به نمتایش گذاشتن توانایی های جوانان آذری زبان، نهادینه کردن و ریشه دار کردن پیام عاشورا و فراهم کردن فرصتی برای اتصال استعداد های جوانان در زمینه شعر آئینی و عاشورایی از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره ملی است.
این مسئول با بیان اینکه ۲۶۶ اثر به دبیرخانه ارسال شده است، افزود: آثاری از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران قزوین، زنجان، اردبیل و البرز به دبیرخانه این کنگره ارسال شده و از لحاظ محتوا یکی از قوی_ترین جشنواره های ملی است. خدایاری تصریح کرد: این جشنواره در ۲ بخش برگزار خواهد شد که بخش نخست آن برای عامه مردم خواهد بود و هدف آن بیان پیام عاشورا در لا به لای اشعار است. وی اضافه کرد: بخش دوم کنگره ملی شعر جوان عشاورایی به بخش وِیژه اختصاص خواهد یافت که به رشادت های جوانان کربلا و نقش جوانان در واقعه عاشورا اشاره خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان_غربی گفت: ۹۲ اثر به عنوان آثار برگزیده به مرحله نهایی این کنگره راه یافته اند که در پایان به ۶ اثر برتر جوایز نفیسی داده خواهد شد.
این مسئول افزود: سپاه شهدای استان، استانداری آذربایجان غربی، شهرداری ارومیه و بسیج رسانه استان همکاری های ارزنده ای را برای بهتر برگزار شدن این کنگره ملی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته اند. خدایاری در خاتمه خاطر نشان کرد: اولین کنگره ملی شعر جوان عاشورایی، (یکم آبان ) ساعت ۹ صبح در محل تالار شمس ارومیه برگزار خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۵۰ ب.ظ

دیدگاه


هشت + = 11