انتقال سنگ خام از تکاب به سایر استان‌ها مانع از اشتغال‌زایی در منطقه می‌شود

انتقال سنگ خام از تکاب به سایر استان‌ها مانع از اشتغال‌زایی در منطقه می‌شود

آراز آذربایجان-نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس گفت: انتقال سنگ خام از منطقه به استان‌های دیگر، تخریب جاده‌ها را در پی دارد پس باید این روند تغییر کرده و ایجاد شهرک سنگ علاوه بر ایجاد اشتغال و جلوگیری از خام فروشی پیشرفت را به دنبال دارد.
حسن همتی ، با اشاره به پیگیری زمین برای ایجاد شهرک صنعتی سنگ در تکاب اظهار داشت: در چند ماه گذشته مجوز اختصاص زمین با موافقت وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور دریافت شده اما متاسفانه تاکنون اقدام جدی در این رابطه انجام نشده و بنابراین تعلل و بهانه‌گیری در انجام امورات از سوی هیچ مدیری پذیرفته نیست.
وی تصریح کرد: انتقال سنگ خام از منطقه به استان‌های دیگر علاوه بر تخریب جاده‌ها ضررهای دیگری نیز دارد و لازم است این روند تغییر کرده و ایجاد شهرک سنگ علاوه بر ایجاد اشتغال و جلوگیری از خام فروشی و تخریب جاده‌ها، پیشرفت منطقه را نیز به دنبال خواهد داشت.
نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جدید یعنی«تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» گفت: وظیفه ما برداشتن موانع بر سر راه پروژه‌های تولیدی و خدماتی است و باید با تمام توان دنبال خدمتگزاری به مردم باشیم.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید چند پروژه به یک پیمانکار کوچک داده و این پیمانکار اجرای پروژه‌ها را نوبتی انجام دهد افزود: در این راستا دستورات و بودجه لازم برای گازرسانی از وزیر نفت دریافت شده و هیچ مانع دیگری نمی‌تواند قانع کننده باشد.
همتی با اشاره به اینکه روستاهای منطقه، کوهستانی و سردسیر هستند اظهار داشت: از سویی به علت کمبود مواد سوختی مردم در فشار هستند و باید روند گازرسانی کاملا تقویت شده و نظارت جدی و مستمر انجام شود.
وی گفت: تاکنون روستاهای چارطاق و ساریجالو و روستاهای قره بلاغ، قوشه بلاغ، گنبد، آغبلاغ، آغبلاغ همدان و قراولخانه، مسیر آق اطاق و روستاهای تابعه و چند روستای دیگر پیمان‌سپاری نشده و باید هر چه سریعتر در این مورد اقدام شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۹ ب.ظ

دیدگاه


8 × شش =