فرماندار ماکو:

انتخابات خوب نیازمند وحدت در عمل و کردار است

انتخابات خوب نیازمند وحدت در عمل و کردار است

گروه خبر:نخستین جلسه توجیهی کاندیدای تایید صلاحیت شده پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان ماکو به ریاست فرماندار و باحضور اعضای شورای تامین، در سالن جلسات فرمانداری برگزارشد.
شاهین علیزاده در جلسه توجیهی که برای نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در فرمانداری این شهر برگزار شد، عنوان کرد: انتخابات خوب نیازمند تلاش و وحدت نه تنها در کلام بلکه در عمل و کردار است.
رییس شورای تامین شهرستان ماکو با اشاره به قوانین اجرایی در خصوص تبلیغات انتخاباتی اظهارکرد: شهرهای ماکو و بازرگان جزء نمونه شهرهای منطقه آزاد ماکو بوده و لذا نامزدهای انتخاباتی سعی کنند شان این شهرستان را حفظ کرده و برای سایر شهرها در زمینه رفتار انتخاباتی الگوسازی کنند.
وی با اشاره به زمان یک هفته‌ای تبلیغات برای نامزهای انتخابات شورای شهر و روستاها گفت: شورای شهر و روستا مانند انتخابات ریاست جمهوری نیست و افراد حق ندارند در این روزها تبلیغات کنند، تا قبل از زمان رسمی آغاز تبلیغات تخلف محسوب می‌شود؛ پوستر های تبلیغاتی نامزدها برای شورای شهر باید حداکثر در ابعاد ۷۰ سانتیمتر در ۱۰۰ سانتیمتر باشد و بزرگتر از این تخلف محسوب می‌شود.
فرماندار شهرستان ماکو با بیان اینکه با متخلفین انتخاباتی برخورد خواهد شد تصریح کرد: هدف همه برگزاری یک انتخابات سالم و پرنشاط است و بدون شک با تخلف کنندگان برخورد خواهد شد.
سرهنگ احمدی فرمانده انتظامی شهرستان نیز هدف این مجموعه را برگزاری انتخاباتی سالم در کمال امنیت بیان و تاکید کرد: کاندیدها باید در هنگام تبلیغات آرامش وآسایش مردم را در نظر بگیرند وتلاش نمایند مشکلاتی که در انتخابات گذشته به وجود آمد تکرار نشود و نیازی به ورود نیروهای انتظامی نباشد.
وی با تصریح قانون مجازات استفاده غیر مجاز از عناوینی مانند دکتر و غیره در تبلیغاتاشاره کرد و گفت: استفاده از عناوین علمی دکتر، مهندس و مانند اینها که شرایط اخذ آن مطابق قوانین و مقررات مربوط تعیین می گردد توسط هر فرد برای خود مستلزم داشتن مدرک معتبر از مراکز علمی و دانشگاهی داخلی و یا خارجی مورد تأیید رسمی وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شورای عالی انقلاب فرهنگی و استفاده غیرمجاز از عناوین علمی مذکور به مجازات ماده ۵۵۶ قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد.
وی با اشاره به ماده ۵۹ قانون انتخابات درمورد شکایات و اعتراضات اظهارکرد: این گونه نیست که نمایندگان نامزدها حق دخالت در روند اجرای انتخابات را داشته باشند، بلکه در صورت اعتراض باید مستندات خود را جمع‌آوری و با امضای نامزد به هیات‌های اجرایی یا نظارت تحویل دهند.
علیپور،دادستان ماکو ضمن تقدیر از مسئولیت پذیری کاندیدای شهرستان، قانون را لازمه یک زندگی برشمرد و افزود: همه با هدف خدمت و با شعار خدمت وارد این عرصه شده اند، پس نباید درکنار این هدف قانون گریزی و بداخلاقی انتخاباتی داشته باشید.
دادستان ماکو با اشاره به مواردی از قبیل پاره کردن عکس کاندیدای رقیب، چسباندن عکس در محل های ممنوعه،تخریب دیگر کاندیداها، شروع تبلیغات قبل از آغاز رسمی و بعد از پایان زمان تبلیغات را از جمله موارد تخلف در امر تبلیغات عنوان کرد و افزود: رعایت انصاف و حفظ کرامت انسانها و خلاصه رعایت اخلاق مهمترین موضوعاتی است که در امر تبلیغات باید مدنظر قرار گرفته شود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازایسنا این اولین جلسه توجیهی برای کاندیداهای شورای شهر و روستاها در شهرستان ماکو میباشد که تعداد ۷۳ نفر از کاندیداها سال ۹۶ در این جلسه توجیه و آگاه سازی شدند .

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۵:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


5 × = بیست پنج