انتخابات الکترونیکی فقط در شورای اسلامی ارومیه برگزار می شود

انتخابات الکترونیکی فقط در شورای اسلامی ارومیه برگزار می شود

آراز آذربایجان- فرماندار ارومیه گفت: انتخابات الکترونیکی فقط در شورای اسلامی ارومیه انجام می شود و اخذ رای انتخاب ریاست جمهوری، شورای اسلامی روستاها و بخش ها به صورت سنتی است.
رسول مقابلی با بیان اینکه در شهر ارومیه ۹۰۰ صندوق الکترونیکی آماده شده تا رأی مردم ارومیه را در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی مرکز استان اخذ کنند، افزود: در انتخابات این دوره شوراهای اسلامی شهر ارومیه ۳۰۰ شعبه تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: آموزش‌های لازم نیز پیش از روز رأی گیری از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما ارائه می‌شود و بروشورها و گروه‌هایی نیز برای انتشار در فضای مجازی تهیه شده است.
فرماندار ارومیه خاطرنشان کرد: با برگزاری الکترونیکی انتخابات، روند شمارش آرا بسیار بهتر شده و زمان اعلام نتایج نیز کمتر خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان ارومیه افزود: در تمام حوزه‌های اخذ رأی به صورت میانگین ۲ تا ۳ صندوق پیش‌بینی شده است که روند اخذ آرا تا ساعت ۱۲ ادامه داشته و اگر یک شهروند در حوزه اخذ رأی حضور داشته باشد تا ساعت ۲ بامداد نیز تمدید خواهد شد.
مقابلی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات هیچ‌گونه شمارش آرای دستی در کار نخواهد بود و روند اخذ و شمارش آرا کاملاً مکانیزه خواهد بود و از بابت خطای انسانی هیچ خطایی در کار نخواهد بود.
وی با تاکید بر آنکه افراد بیسواد نیز حق قانونی دارند تا افرادی را برای کمک به فرایند رأی‌گیری همراه خود به حوزه رأی بیاورند گفت دوره‌های قبل نیز افراد کم‌سواد و بی‌سواد امکان همراهی یک نفر همراه را داشتند که در انتخابات الکترونیکی نیز این امکان فراهم شده است.
مقابلی نقش رسانه‌ها وشبکه‌های اجتماعی را در این دوره از انتخابات بااهمیت خواند و گفت: تبلیغات فضای مجازی برای آشنایی و شناخت بیشتر مردم از کاندیداها و تشویق مردم جهت حضور پای صندوق‌های رأی ضروری بوده که تاکنون به خوبی انجام گرفت است.
فرماندار ارومیه با اشاره به ضرورت حضور حداکثری در انتخابات گفت: مردم در انتخابات ۲۸ خرداد سرنوشت جامعه را در سطوح ملی و محلی تعیین خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه انتخابات در یک روز می‌باشد اما آثار حضور مردم، چندین سال در کشور ماندگار خواهد بود، تصریح کرد: باید شرکت در انتخابات را جدی گرفته و نسبت به تعیین سرنوشت خویش بی تفاوت نباشیم.
ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز ۲۸ خرداد امسال همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱:۳۸ ب.ظ

دیدگاه


5 + دو =