رييس سازمان محيط زيست در اروميه:

امیدواریم وضعیت دریاچه ارومیه در فصل پاییز بهبود یابد

امیدواریم وضعیت دریاچه ارومیه  در فصل پاییز بهبود یابد

گروه خبر: رییس سازمان محیط زیست گفت: امیدواریم در پاییز با بارش خوب، وضعیت دریاچه ارومیه تغییر کند البته مدیریت آبها یکی از اولویت‌های حوضه آبریز دریاچه است.
به گزارش آراز آذربایجان، علی سلاجقه در جلسه بررسی وضعیت زیست محیطی پارک ملی دریاچه ارومیه، با اشاره به وضعیت دریاچه اظهار کرد: مویرگ‌های طبیعت و حوضه آبخیز این دریاچه دچار مشکل شده، مدیران کشوری برای حفظ دریاچه ارومیه از نظر اعتباری سنگ تمام گذاشته است اما فرآیندهای طبیعی دریاچه ارومیه با دخالت‌های انسانی دارای مشکل شده است.
وی با بیان اینکه مباحث سخت افزاری در راستای احیای دریاچه ارومیه به اتمام رسیده، افزود: به فاز نرم افزاری رسیده‌ایم و باید به سمت طرح الگوی کشت پیشرفته در حوضه دریاچه پیش رفت.سلاجقه با اشاره به در پیش بودن فصل پاییز گفت: امیدواریم در پاییز با بارش خوب، وضعیت دریاچه ارومیه تغییر کند البته مدیریت آب‌های بارشی و موجود یکی از اولویت‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با درخواست از مردم در جهت همکاری برای احیای دریاچه ارومیه گفت: با توجه به تزریق اعتبارات و گرفتن حق آبه دریاچه ارومیه نیاز است تا مردم حوضه آبریز نیز همکاری خوبی داشته باشند.
سلاجقه در بخش دیگری در خصوص وضعیت گونه‌های جانوری پارک ملی دریاچه ارومیه افزود: از نگهداری و احیای گونه‌های مختلف حیات وحش در معرض انقراض حمایت می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم تا حیات وحش پارک ملی دریاچه ارومیه در خطر انقراض باقی بماند، ادامه داد: ۲۴ پرنده میش مرغ در پارک ملی دریاچه ارومیه در حال زیست در معرض خطر هستند و در صورت بروز بیماری احتمال انقراض این نوع پرنده خاص نیز وجود دارد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۸:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


1 × = دو