نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي:

اقدامات دانشگاه و نتایج آن در حل مشکلات جامعه باید تبیین شود

اقدامات دانشگاه  و نتایج آن  در حل مشکلات جامعه  باید تبیین شود

گروه خبر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید در بین مردم اقدامات دانشگاه و نتایج آن در حل مشکلات جامعه تبلیغ و بیان شوند تا از ظرفیت مردم نیز در این بنیاد استفاده شود.
به گزارش آراز آذربایجان،حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در اولین جلسه هیات موسس بنیاد حامیان علم و فناوری دانشگاه ارومیه با اشاره به با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) و تاکید بر اهمیت انفاق گفت: یکی از بهترین محل‌های که می توان در آن انفاق کرد، گسترش علم و مساله تعلیم و تربیت است و تشکیل این بنیاد می تواند اقدام مناسبی در این زمینه باشد.
امام جمعه ارومیه در ادامه در مورد تاسیس بنیاد حامیان علم و فناوری دانشگاه ارومیه گفت: باید در بین مردم اقدامات دانشگاه و نتایج آن در حل مشکلات جامعه تبلیغ و بیان شوند تا از ظرفیت مردم نیز در این بنیاد استفاده شود.
حجت الاسلام و المسلمین قریشی افزود: از ظرفیت و پتانسیل سایر نهادهای دولتی نیز به فراخور ماهیت آنها نیز در این بنیاد استفاده شود. علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه ارومیه و همچنین ارتقای جایگاه این دانشگاه در نظام‌های مختلف رتبه بندی جهانی، گفت: دانشگاه ارومیه در در سال‌های اخیر در راستای مسئولیت اجتماعی ارتباط خود را با جامعه و صنعت افزایش داده و همچنین در راستای پیشران‌های توسعه استان نیز اقدامات گسترده ای انجام داده است.
وی افزود: تاسیس بنیاد های حامی دانشگاه‌ها از سیاست های کلی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری است که در بسیاری از دانشگاه ها این بنیاد ها تشکیل شده است و امروز با برگزاری اولین جلسه هیات موسس، ما نیز این بنیاد را در دانشگاه ارومیه با هدف جهت دهی به نیات خیرین و واقفین به سمت امور آموزشی و پژوهشی و همچنین کاهش وابستگی دانشگاه به بودجه عمومی دولت تاسیس می کنیم.
ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان نیز در این نشست ضمن تایید اهمیت تشکیل این بنیاد، گفت: از ظرفیت دستگاه قضایی و قضات استان نیز می‌توانیم در راستای تقویت این بنیاد استفاده کنیم.
قاسم کریمی رئیس اتاق بازرگانی استان نیز به عنوان عضوی دیگر از اعضای هیات موسس این بنیاد در این جلسه گفت: در جذب سرمایه در این بنیاد باید از روش های ابداعی جدیدی استفاده کرده وجهت تشویق و ایجاد انگیزه در حامیان این بنیاد مشوق هایی نیز در نظر بگیریم.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


9 − = پنج