یک مسئول خبرداد

افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی آذربایجان‌غربی

افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان،رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در طی یکسال اخیر، ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان از ۱.۸۷ درصد به ۱.۹۰ درصد اسب بخار در هکتار ارتقا یافته است.
خسرو شهبازی افزود: از دهه فجر سال گذشته تاکنون ۱۵۰۰ دستگاه تراکتور و ۶۲ دستگاه کمباین غلات به ناوگان ماشینی بخش کشاورزی استان افزوده شده است که در حال حاضر حدود ۵۰ هزار دستگاه تراکتور و ۱۱۹۵ دستگاه کمباین در سطح استان وجود دارد.
وی ادامه داد: تاکنون ۹۹ درصد عملیات مربوط به شماره گذاری ماشین آلات خودگران کشاورزی در استان به تعداد بیش از ۴۹ هزار دستگاه تراکتور و کمباین توسط کارشناسان راهور به اتمام رسیده است.
شهبازی اضافه کرد: شماره و پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی و تراکتور در واقع زمینه برخورداری از امتیازات قانونی و اصولی را فراهم می کند و باعث عدم اعطای سوخت به تراکتورهای فاقد پلاک می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در طی یکسال گذشته تا کنون، تعداد دروگر خودگردان از ۶ هزار و ۷۸۱ به تعداد ۸ هزار و ۷۹ دستگاه ، تعداد تیلر از ۴ هزار و ۲۴۳ به ۶ هزار و ۱۱۳ دستگاه، تعداد چاپر خود کششی ذرت علوفه‌ای از ۳۷ به ۴۰ دستگاه و همچنین تعداد ادوات دنباله بند کشاورزی از ۲ هزار و ۷۵۶ به ۱۳۴ هزار و ۶۱۰ دستگاه افزایش یافته است.
وی اضافه‌ کرد: در سال جاری ۲ هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون به استان تخصیص یافته است که تاکنون ۳۰ درصد این میزان اعتبارت جذب شده است و تا پایان سال با برنامه ریزی های انجام گرفته مابقی تسهیلات نیز با طی روند افراد معرفی شده به بانک جهت اخذ تسهیلات جذب خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


4 × = چهار