نماينده مردم خوي در مجلس:

حمایت از تولید و تسلط بر مشکلات معیشتی رسالت مهم دولت است

حمایت از تولید و تسلط بر مشکلات معیشتی  رسالت مهم دولت است

گروه خبر: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خوداتکایی و استقلال اقتصادی پیش نیاز و محور اصلی تحقق اصل مقاومت است گفت: حمایت از تولید وتسلط بر مشکلات معیشتی رسالت مهم دولت است .
به گزارش آرازآذربایجان؛ سید تقی کبیری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مقاومت و اثرات ایستادگی در برابر دشمنان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود به کلیدی ترین مسئله اشاره کردند جریانات دو ماهه اخیر هم نشان داد که این نقطه مهم برون رفت از بحران در کشورهای منطقه بوده و در کشور نیاز داریم تا به محور مقاومت توجه کنیم.
وی، افزود: مطرح کردن اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دقیقا در این راستا است، این درست است که برجستگی مقاومت همواره در زمینه مسائل نظامی است، اما مسائل نظامی عمدتا برای فشار در زمینه مسائل اقتصادی است این یعنی حمایت از تولید وتسلط بر مشکلات معیشتی رسالت مهم دولت است .
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: کشوری مثل آمریکای جنایتکار و اذناب آن بعد از اوایل دوره انقلاب با به راه انداختن جنگ نتیجه نگرفتند و امروز بعد از حدود ۴۰ سال وارد جنگ اقتصادی شده و این امر نشان می دهد که مقاومت اقتصادی مهم تر از مقاومت نظامی است و به همین دلیل آمریکا وارد این فاز شده است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، تاکید کرد: بعد از اردیبهشت ماه که آمریکا معافیت های کشورهای منطقه را در خرید نفت ایران برداشت این تصور وجود داشت که اوج فشار به ایران وارد و به یک شوک ارزی فرو می_رویم، همزمان با این مسئله آمریکا موضوع تهدید نظامی را نیز مطرح کرد که خواست وارد فاز نظامی هم بشود.
وی، تاکید کرد: آمریکا امروز اعلام می کند که بدون هیچ پیش شرطی حاضر است وارد مذاکره با ایران شود، آمریکایی که خودش مسئله جنگ نظامی و پیش شرط های مذاکره با ایران را مطرح می کرد اکنون این رفتار او دقیقا به خاطر ۲ مسئله مقاومت نظامی و مقاومت اقتصادی است.کبیری ادامه داد: در مقاومت نظامی مجموعه نیروهای نظامی و رهبری، دولت و مجلس با پوشیدن لباس تمام قد سپاهی اعلام کردند که اگر قرار بر این است استکبار جهانی در منطقه غلطی از او سر بزند مجموعه نظام در برابر او می ایستد و این مقاومت در حقیقت تهدیدهای نظامی آمریکا را به این تبدیل کرد که آمریکا وارد فاز مذاکره بدون شرط شود و ما اعتقاد داریم که این نیز فریب دیگری است.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، گفت: مقاومت اقتصادی هم مسئله دوم است که در مقاومت اقتصادی آمریکا اعلام کرد که صادرات نفت ایران را به صفر می_رساند، با این روش علی رغم اینکه شوکی به بازار ارز وارد شد اما خیلی سریع اوضاع به حالت اولیه خود بازگشت.
وی، افزود: این نشان داد که اگر در مقاومت اقتصادی نیز اتفاقی بیفتد طبیعتا آمریکا در جنگ اقتصادی عمل نمی کند بنابراین خوداتکایی و استقلال اقتصادی محور مقاومت اقتصادی است.عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: کلیدواژه مقاومت اقتصادی رهایی از وابستگی محض است و با توجه به ظرفیتی که منطقه ما دارد و همسایگی با ۱۵ کشور با بیش از ۶۰۰ هزار جمعیت که همسایه ردیف اول است که اگر همسایگان ردیف دوم با کشورمان را نیز محاسبه کنیم شاید با حدود ۳۰ کشور همسایگی داریم که این ظرفیت به شرطی که دولت با اراده بوده و پای کار باشد یقینا می تواند در مقابله با موضوع جنگ اقتصادی آمریکا بوده و مقاومت اقتصادی هم نقشه های دشمن را نقش بر آب می کند.
همچنین عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: دولت باید لایحه جامعی درباره مالیات بر عایدی سرمایه ارائه دهد که شامل بازار ارز، سکه، طلا و مسکن شود. سیدتقی کبیری عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به ابلاغیه سازمان امور مالیاتی درباره اخذ مالیات از سکه، گفت: این موضوع به بحث کلان مالیات بر عایدی سرمایه باز می گردد که کمیسیون اقتصادی نیز در گذشته به این موضوع ورود کرده و هم اکنون در فرآیند بررسی قرار دارد.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید لایحه جامعی درباره مالیات بر عایدی سرمایه ارائه دهد که شامل بازار ارز، سکه، طلا و مسکن شود افزود: سکه امروز به یک کالایی مبدل شده که در عین حال که لوکس بوده به کالایی سرمایه نیز تبدیل شده است و از طرفی زمینه ایجاد برخی سوداگری ها در بخشی از جامعه به ویژه در بحث نقدینگی را ایجاد کرده است.
وی با تاکید بر اینکه دولت باید از گذشته وارد بحث اخذ مالیات بر عایدی سرمایه می شد، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در دولت وجود دارد تصمیم گیری های دفعی بدون توجه به تبعات آن است.
کبیری با بیان اینکه قبل از پیش فروش سکه ها باید تصمیم اخذ مالیات توسط دولت اعلام می_شد، تاکید کرد: دولت باید به بخشی از جامعه که موضوع سکه برای آنها جنبه سودآوری و یا سوداگری ندارد توجه کند و تنها بخشی که دنبال سوداگری در بازار هستند و سودهای کلانی به جیب آنها می رود باید سهم اقتصاد را بپردازند.
وی با انتقاد از اینکه متاسفانه در سیاست_گذاری های دولت تصمیم گیری ها در زمان و موعد خود اتفاق نمی افتد، افزود: این موضوع سبب می شود که نارضایتی هایی در جامعه ایجاد شود و برخی از افراد جامعه که در گذشته به دنبال سودآوری سکه نبودند متضرر شوند. عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید مدیریت کرده و یک برنامه ریزی مدون در بحث مالیات برای خریداران کلان انجام دهد، تصریح کرد: بهترین اقدام در شرایط کنونی مالیات بر عایدی سرمایه است، چراکه بخشی از سرمایه جامعه هم اکنون به حوزه مسکن، ارز، طلا و سکه جذب شده است و برخی سودهای چندبرابری به جیب زده اند، بدون اینکه سهم دولت و مالیات را بپردازند./

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


− 3 = چهار