رئيس پليس آگاهي آذربايجان غربي اعلام کرد

افزایش ۲۰ درصدی کشف سرقت‌ در آذربایجان غربی

افزایش ۲۰ درصدی کشف سرقت‌ در  آذربایجان غربی

گروه خبر: رئیس پلیس آگاهی آذربایجان_غربی گفت: ایام تعطیلات امسال کشف سرقت‌ در آذربایجان غربی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از افزایش ۲۰ درصدی برخوردار است.
به گزارش آراز آذربایجان، رسول النقی‌پور در نشست خبری این معاونت که در سالن جلسات اداره آگاهی آذربایجان غربی برگزار شد با اشاره به نام‌گذاری امسال تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اظهار داشت: امید است در عرصه کاری بتوانیم سهم خود در راستای تحقق شعار سال ایفا کنیم.
وی یادآور شد: در اسفند ماه سال ۹۲ دو مورد آدم‌ربایی از قشر زرگران، دو آدم‌ربایی کذایی از اقشار مختلف و به همراه یک مورد سرقت طلاجات اتفاق افتاده است.
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح تشدید مقابله با سرقت از ۲۹ بهمن ماه تا ۲۹ اسفند ماه سال ۹۲، ابراز داشت: در طرح تشدید سرقت، سرقت‌ها نسبت به سال گذشته به شدت مهار شد.
النقی‌پور ادامه داد: در اسفند سال ۹۱ شاهد افزایش ۳۸ درصدی وقوع سرقت بوده که سال ۹۲ با توجه به اینکه طرح تشدید سرقت زودتر اجرا شد وقوع سرقت‌ها از ۳۸ درصد به شش درصد کاهش یافت و وقوع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه از ۲۷ اسفند سال ۹۲ تا ۱۶ فروردین امسال در طرح تعطیلات نوروزی پلیس به صورت ویژه ورود پیدا کرده خاطرنشان کرد: که در ایام تعطیلات نوروز وقوع سرقت‌ها از کاهش سه درصدی برخورداری بوده و ۶۷ درصد کل جرایم خشن کاهش یافته است.
النقی‌پور با بیان اینکه ۸۵ درصد سرقت‌هایی که در ایام تعطیلات اتفاق افتاده کشف شده ادامه داد: در ایام تعطیلات نسب به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۹ درصد قتل کاهش یافته و آمار آدم‌ربایی، سرقت مسلحانه و راهزنی صفر بود.وی اضافه کرد: آمار سرقت به عنف و زورگیری در ایام تعطیلات سال گذشته ۱۰ مورد بوده که در ایام تعطیلات امسال به هشت مورد رسید.
النقی‌پور از افزایش ۲۰ درصدی کشف سرقت‌ها نسبت به سال گذشته خبر داد و یادآور شد: سال گذشته ۵۵۷ فقره کشف سرقت‌ها در ایام تعطیلات داشته که در ایام تعطیلات امسال ۶۶۸ فقره انواع سرقت کشف شده است.
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی اعلام کرد: در این ایام ۲۲۷ نفر سارق در آذربایجان غربی دستگیر شده که از این تعداد ۱۳۶ نفر سابقه‌دار بوده و ۹۱ نفر سابقه سرقت نداشتند.
وی متذکر شد: هر سال جرائم خرد در استان افزایش می‌یافت که امسال برای نخستین بار سرقت‌های خرد از کاهش هفت درصدی برخوردار است.
النقی‌پور در پایان با بیان اینکه ۶۰ درصد سرقت‌ها در مرکز استان اتفاق افتاده، خاطرنشان کرد: ایام تعطیلات در مرکز استان ۸۵ سارق دستگیر شده که ۵۱ نفر سارق سابقه‌دار و ۳۴ نفر فاقد سابقه بوده و از این ۸۵ نفر ۶۴ نفر معتاد بودند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۵:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


سه × 1 =