افتخار آفرینی دوندگان استان درمسابقات قهرمانی بانوان جوان کشور

افتخار آفرینی دوندگان استان درمسابقات قهرمانی  بانوان جوان کشور

گروه گزارش:رئیس هیئت دو و میدانی آذربایجان‌غربی گفت: دوندگان آذربایجان‌غربی در مسابقات قهرمانی بانوان جوان کشور افتخار آفریدند.به گزارش آرازآذربایجان، دوو میدانی به عنوان مادررشته‌های ورزشی باید بیش از پیش مورد توجه و عنایت مسئولان، مقامات و تصمیم‌سازان قرار گیرد، تا از این رهگذر بتوان استعدادهای نهفته در این رشته و سایر رشته‌ها را شناسایی کرد.حمایت معنوی و اجتماعی از نام‌آوران هیئت‌های ورزشی از جمله دو و میدانی در ایجاد انگیزه بین آنها برای فعالیت بیشتر استمرار در تمرین‌ها و ارتقای مهارت‌های تخصصی و آمادگی جسمانی تاثیر مثبتی بر جای می‌گذارد، بنابراین باید برای گام برداشتن در این زمینه اهتمام ورزید.
در این میان رسانه‌های جمعی اعم از صوتی تصویری و مکتوب باید با احساس مسئولیت بیشتری وارد گود شده و با قلم‌فرسایی درباره موفقیت‌های به دست آمده توسط یکایک ورزشکاران روز به روز انگیزه آنها را برای فعالیت بیشتر و بیشتر کنند.
چه بسا انتشار یک عکس یا گزارش خبری نه چندان مفصل در ارتباط با دستاوردهای نخبگان ورزشی در مسابقات مختلف اعم از استانی یا ملی به پلکان ترقی برای صعود آنها به مسابقات مهم‌تر، بین‌المللی و المپیک تبدیل شود.
بنابراین خبرنگاران نباید نقش خود در موفقیت‌ هیئت‌های ورزشی از جمله رشته‌های مدال‌آور از جمله دو و میدانی را فراموش کنند، از این رهگذر می‌توان به عرصه ورزش استان و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه کمک شایان توجهی کرد.
بنابراین خبرنگار ما با محور قرار دادن دستاوردهای هیئت در مسابقات قهرمانی بانوان جوان کشور، مصاحبه‌ای با حسین فهیمی رئیس هیئت دو و میدانی استان انجام داده است، که چکیده آن را اینجا می‌خوانید:
* درباره دستاوردهای استان در مسابقات قهرمانی بانوان جوان کشور بفرمایید.
خوشبختانه خواهران جوان اعزامی از استان در مسابقات مورد اشاره موفقیت‌های خوبی تا این لحظه داشته‌اند، به طوری که نساء دولخانی دونده جوان اعزامی از آذربایجان‌غربی به دو مدال در این سری از مسابقات دست پیدا کرده است.
همچنین در این سری مسابقات فاطمه مهرآور نوجوان اعزامی از آذربایجان‌غربی جایگاه نخست را در ماده پرتاب چکش از آن خود کرده است، که این افتخارات را به خودشان، خانواده‌های این قهرمانان و مردم آذربایجان غربی باید تبریک گفت.
* به استعدادهای موجود بین بانوان اشاره فرمایید؟
فاطمه مهرآور یک استعداد و فردی با آینده درخشان به شمار می‌رود که در صورت ادامه دادن این رشته ورزشی به طور قطع توانایی رسیدن به نقاط قابل قبول و موفقیت‌های بزرگ را دارد، به طوری که هم اکنون در رده سنی نوجوانان مشغول فعالیت است.
ولی با در نظر گرفتن برخی معیارها مانند آمادگی جسمانی و وضعیت فیزیکی همچنین میزان پشتکار و شرکت در تمرینات این امید و انتظار وجود دارد که در تیم ملی عضویت پیدا کند، تا از این رهگذر با جدیت هر چه بیشتر در میادین رقابتی حاضر شود.
* به استعدادهای موجود بین آقایان اشاره فرمایید؟
حامد صلاحی به عنوان یکی از نخبه‌های ورزشی استان در رشته دو و میدانی همواره مورد توجه قرار می‌گیرد، به ویژه اینکه در مسابقات قهرمانی نوجوانان نفر چهارم آسیا شده است بنابراین تا حد توان برای پشتیبانی از ورزشکاران و دوندگان مستعد گام برداشته می‌شود.از کاوه موسوی به عنوان رکورددار پرتاپ چکش ایران و قهرمان غرب آسیا هم یاد می‌شود، به طوری که برای این قهرمان جهت دست پیدا کردن به سکوهای افتخار در مسابقات و رقابت‌های بعدی مانند سایر نخبگان سرمایه‌گذاری شده است، به ویژه اینکه عضو تیم ملی بزرگسالان نیز می‌باشد.
* چه نوع حمایت‌هایی از نخبگان ورزشی به عمل می‌آورید؟
تحقق یافتن این مهم و دست یافتن فرد ورزشکار و علاقه‌مند در گرو حمایت همه‌جانبه هیئت‌ دو و میدانی همچنین تشویق والدین است از طرف دیگر در صورت تعامل و همکاری مربیان مدارس می‌توانند بدون افت تحصیلی در ورزش مورد علاقه خود رشد کنند.
اخیرا نیز رئیس فدراسیون دو و میدانی در آذربایجان‌غربی جهت استماع مسائل، مشکلات و ظرفیت‌های این استان حضور یافته بود که در نشستی با حضور وی و رئیس اداره ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی از قهرمانان و نام‌آوران تجلیل به عمل آمد.
* برای استعدادیابی چه قدم‌هایی برداشته‌اید؟
در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی همچنین آموزش و پرورش استان منعقد شده است، تا اینکه در طی آن مربیان ورزشی مدارس توسط هیئت دو و میدانی استان آموزش دیده سپس با این رشته شناخت پیدا کرده و از این رهگذر استعدادهای موجود در مدارس را شناسایی و به هیئت معرفی کنند.در ارتباط با تعداد نفرات شرکت‌کننده‌ در این کارگاه‌های آموزشی هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد، به ویژه اینکه اعزام مدرس از وظایف هیئت دو و میدانی و تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح وظیفه آموزش و پرورش استان به شمار می‌رود.
* آموزش و پرورش در استعدادیابی چگونه مشارکت می‌کند؟
مربیان ورزش بعد از شرکت در دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های اولیه از طریق برگزاری مسابقات صحیح و مطابق با استانداردهای موجود استعدادها و نخبگان ورزشی را شناسایی کرده و به این مجموعه معرفی خواهند کرد تا اینکه برای تقویت و آماده‌سازی آنها اهتمام بورزیم.
کلام آخر …
متاسفانه از دیرباز تاکنون فوتبال با یکه‌تازی در قلب مخاطبان جامعه ورزشی، ذهن مسئولان و تصمیم‌سازان همواره عرصه را برای سایر رشته‌ها تنگ‌تر و تنگ‌تر کرده است، تا جایی که با وجود مشکل کمبود بودجه در سایر هیئت‌ها مبالغ هنگفت به این رشته تخصیص می‌یابد حال آنکه اغلب دستاوردهای قابل قبول نداشته است.
این انتظار از مسئولان امر، تصمیم‌سازان در حوزه‌های ورزشی وجود دارد که در صورت فارغ شدن از پرداختن بی‌‌رویه به فوتبال بر سایر رشته‌های مدال‌آور مانند دو و میدانی نیز گوشه چشمی داشته باشند، تا به این ترتیب بسترهای لازم برای فعالیت آنها فراهم شود.چرا که در این رشته‌ها با وجود مشکلات، فراز و نشیب‌های مختلف همواره دستاوردهای چشمگیر و موفقیت‌های بی‌شماری وجود داشته است، که از چشم رسانه‌های جمعی دور مانده یا به مخابره آنی و مختصر رخدادهای بزرگ اکتفا شده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۴۸ ق.ظ

دیدگاه


− 3 = پنج