بدقولي مسئولان در مقابل مردم//

افتتاح بیمارستان شاهین‌دژ باز هم به تاخیر افتاد

افتتاح بیمارستان شاهین‌دژ باز هم به تاخیر افتاد

گروه گزارش: شهرستان شاهین‌دژ با مسائل درمانی و پزشکی متعدد روبه‌رو است و مردم این شهرستان علاوه بر مشکلاتی در رابطه با تهیه دارو، از نبود پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی رنج می‌برند. شهرستان شاهین‌دژ در جنوب آذربایجان‌ غربی قرار داشته و حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و جزو مناطق محروم و کمتر برخوردار استان به شمار می‌رود.
این شهرستان در مورد مسائل پزشکی و درمانی با مشکلات بسیاری مواجه است و بیماران این شهر علاوه بر اینکه در تهیه دارو با مشکل مواجه هستند، از نبود پزشکان متخصص در شهرشان رنج می‌برند.
همچنین افتتاح بیمارستان شاهین‌دژ چندین مرتبه به تاخیر افتاده و مردم این شهر هر بار با بدقولی مسئولان مواجه می‌شود و بیمارستانی که قرار بود در سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گیرد، تاکنون خبری از افتتاحش نشده است.
“نعیم کاظمی” یکی از اهالی شاهین‌دژ در مورد مشکلات درمانی مربوط به این شهرستان اظهار داشت: ما در شهرمان با مشکلات مربوط به نبود دارو مواجه هستیم و باید برای تهیه آن به شهرهای اطراف مسافرت کنیم و این هم هزینه‌های سنگینی بر ما متحمل می‌کند و بنابراین مسئولان باید پاسخگوی این مشکل بزرگ باشند.
“سارا اکبری” یکی دیگر از اهالی این شهرستان گفت: چندی پیش مادربزرگم را که یک بیمار بدحال اورژانسی بود به یکی از درمانگاه‌های اطراف بردیم و متاسفانه جاده‌های این شهر به اندازه‌ای وضعیت غیراستانداردی دارند که بیم تصادف می‌رفت و پس از رسیدن به مقصد نیز امکانات لازم برای درمان بیمارمان وجود نداشت.
” سالار بابایی” نیز گفت: شاهین‌دژ از جمله مناطق محروم استان به شمار می‌رود اما متاسفانه برخی‌ها، از سهمیه این شهرستان برای جذب خود در علوم‌پزشکی استفاده کرده اما پس از قبولی، در این شهرستان خدمت نمی‌کنند و بنابراین باید فکری به این موضوع کرد.
شاهین‌دژ فاقد تجهیزات پزشکی معمولی است
در همین راستا نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمبود و نبود امکانات پزشکی و درمانی در دو شهرستان شاهین‌دژ و تکاب وجود دارد و این دو شهرستان مورد تبعیض واقع شده‌اند اظهار داشت: به همین سبب اخیرا از معاون وزیر بهداشت و درمان برای حضور در شاهین‌دژ و لمس مشکلات دعوت به میان آمد.
حسن همتی گفت: متاسفانه امروز حتی تجهیزات معمولی پزشکی نیز در شهر وجود ندارد و مردم نبود یا کمبود تجهیزات پزشکی در شهرشان را نمی‌پذیرند.
وی بیان کرد: امروز کمبود شدید کادر تخصصی درمان در بیشتر زمینه‌ها احساس می‌شود و حتی اگر شاهین‌دژ دارای امکانات درمانی باشد اما کادر تخصصی نداشته باشد فایده‌ای ندارد.
نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر متاسفانه برخی از سهمیه تکاب و شاهین‌دژ، جذب کادر بهداشت شده‌اند اما متاسفانه یا در مناطق محروم حضور نمی‌یابند و یا زمانی که حضور می‌یابند، با سفارش و پارتی و رانت در اولین فرصت به شهرستان‌های خود منتقل می‌شوند در حالی که پزشک وظیفه سنگینی در مقابل بشریت دارد.
همتی تصریح کرد: امروز مردم این شهرستان به علت نبود امکانات پزشکی و نبود متخصص به سایر شهرستان‌ها می‌روند و از سوی دیگر مشکل انتقال بیمار با آمبولانس در جاده‌های غیراستاندارد نیز وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه کمبود دارو در شهرستان‌های حوزه انتخابیه به شدت احساس می‌شود اظهار داشت: مردم این شهرستان با توجه به اینکه در شهرشان امکان تهیه دارو وجود ندارد مجبور هستند که با هزینه گزاف از سایر شهرستان‌ها با تاخیر چند هفته و چند ماهه، اقدام به تهیه دارو کنند.
نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر مقرر بود بیمارستان شاهین‌دژ اواخر سال گذشته به بهره‌برداری برسد و با توجه به اینکه نظارت‌ها ضعیف بوده، تاکنون افتتاح نشده و قول بهره‌برداری از آن را برای هفته دولت امسال داده‌اند.به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تسنیم،وی تصریح کرد: با توجه به این مشکلات عدیده پزشکی و درمانی، تمامی این مسائل به معاون وزیر بهداشت و درمان که اخیر به منطقه سفر کرده و از نزدیک با مشکلات آشنا بوده، انتقال یافته است و مردم منتظر مساعدت مسئولان هستند.
Arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۸:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


چهار + 9 =