اعتصاب مغازه داران پیرانشهری در پی عدم بازگشایی معابر مرزی

اعتصاب مغازه داران پیرانشهری در پی عدم بازگشایی  معابر مرزی

گروه خبر:مغازه داران بازارچه های مرزی پیرانشهر در اعتصاب به عدم بازگشایی کامل معبر مرزی این شهرستان اعتراض و اعتصاب آنها به ۳ روز کشیده شد.
پس از ماهها انتظار و رایزنیهای نمایندگان اصناف و کسبه و بازاریان بازارچه های پیرانشهر با مسئولان شهرستانی و دادن وعده های آنان مبنی بر بازگشایی یک ماهه معبر مرزی پیرانشهر متأسفانه تا کنون این وعده بصورت کامل در مرزهای پیرانشهر سردشت عملیاتی نشده است علارغم اینکه در استان کردستان و کرمانشاه صورت گرفته است.
رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر سردشت در این رابطه گفت: با توجه به پیگیری_های من نوعی و چند تن از نمایندگان دیگر در شمال_غربی کشور، رایزنی ها و نشست_های مکرر با وزیر کشور، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و نماینده رهبر معظم انقلاب در این شورا رئیس جمهور و دیگر مسئولان ارشد کشور و استانی در جهت باز گشایی معبر مرزی بالاخره توانستیم برای یک مدت در اسفند ماه موافقت را بگیریم.
وی اظهار کرد: با توجه به وعده دیگر مسئولان قرار بر این شد از اول اردیبهشت به مدت یک ماه تمامی معابر مرزی باز شود که این امر در استان کردستان و کرمانشاه محقق شد اما متاسفانه با عدم همکاری هنگ مرزی استان تا امروز ما نتوانسته ایم این امر را در معابر پیرانشهر سردشت پیاده کنیم .
نماینده مردم پیرانشهر سردشت تصریح کرد: با توجه به پیگیری های مجموعه استان و شهرستان ان شاء الله در اسرع وقت این دو معبر هم باز گشایی خواهند شد.
رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر وسردشت در جمع مردم اعلام کرد که از هنگ مرزی به وزارت کشور در خصوص بستن مرز و با توجه به دستور شخص وزیر مبنی بر بازگشایی و ورود اجناسی که در پشت مرز توقیف شده اند از هنگ مرزی شکایت شده است.وی افزود: مکاتباتی و نشستهای در خصوص عدم تمکین مرزبانی ازدستورات شورای امنیت کشور در فرمانداری راس ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد.
خضری اظهار کرد: با توجه به این شکایت تا سه روز آینده تمامی ۸۳ قلم جنسی که در بانه آزاد شده است در پیرانشهر هم به مدت یک ماه آزاد خواهد شد.
شایان ذکر است که بازاریان بازارچه های تجاری پیرانشهر در اعتراض به ادامه این وضعیت که مدت ۵ ماه است کالاهای آنها در آن طرف مرز انبار شده است که خسارت هنگفتی به آنها وارد شده است روزهای یکشنبه و دوشنبه و صبح سه شنبه( ۵ و ۶ و ۷ اردیبهشت) با بستن مغازه های خود در بازارچه های تجاری این شهرستان اعتراض خود را نسبت به ادامه این وضعیت نشان دادند و مجدداً در طول چند ماهه اخیر خواستار پیگیر مشکلات خود توسط مسئولان شهرستان، استان و کشور شدند.
لازم به توضیح است شهرستان پیرانشهر که یکی از شهرستان های مرزی کشور و همجوار با اقلیم کردستان عراق است امرارمعاش بالای ۳۰ هزار نفر چه بصورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق همین معابر مرزی است که یکی از عنایات مقام معظم رهبری به این مناطق بوده است که این روزها متاسفانه بعضی از مسولان در دنیای بی خبری از نگاه به گزارش آرازآذربایجان به نقل از آراز خبر، وضعیت اقتصادی و اجتماعی منطقه که باید جایگزینی شغل برای آن دسته از اشخاص پیدا می کردند (ساخت شهرک ها و کارخانه های صنعتی و ..) اقدام به بستن معبر کرده اند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


− 2 = سه