استاندار آذربایجان‌غربی:

تشکیل کلینیک عارضه‌یابی واحدهای تولیدی مشکل‌دار ضروری است

تشکیل کلینیک عارضه‌یابی واحدهای تولیدی مشکل‌دار ضروری است

آراز آذربایجان ،استاندار آذربایجان غربی گفت: تشکیل کلینیک عارضه یابی واحدهای تولیدی برای بررسی مشکلات پرداخت تسهیلات، رفع موانع تولید، علت یابی عوامل و رفع علل عدم پرداختی ها، با هماهنگی واحدهای مرتبط و استانداری ضروری است و جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید و تامین امنیت غذایی در این زمینه نقش کلیدی دارد.
محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در بازدید از از کارخانه ۱۸۰ هزار تنی تولید خوراک دام و طیور در شهرستان ارومیه افزود: بخشی از مشکلات واحد های تولیدی، کشوری و تابع قوانین و وضعیت اقتصادی کشور است ولی بخش دیگر که مربوط به مسایل استانی بوده، قابل رفع و پیگیری است.
وی با اشاره به برنامه دولت برای حمایت از احیای واحدهای راکد و نیمه فعال در کشور اضافه کرد: در سال گذشته با برنامه ریزی، رفع موانع و مشکلات و حمایت از واحدهای راکد، ۹۸ واحد راکد و نیمه فعال استان به چرخه تولید بازگشتند.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: احیای واحدهای راکد می تواند در ایجاد فرصت های اشتغال، افزایش تولید و درآمد مردم موثر باشد و ما در سال جاری روند کمک به احیای واحدهای راکد در استان را شتاب می دهیم.
مدیر عامل شرکت خوراک دام آذرکاویان نیز در این بازدید به برخی از مشکلات این واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: مشکلات این واحد تولیدی بیشتر در حوزه نقدینگی برای سرمایه در گردش است و در حال حاضر این واحد برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم اشغال ایجاد کرده است.
وی میزان سرمایه گذاری تحقق یافته ریالی و ارزی این واحد را ۸۰ میلیارد ریال بیان کرد و ادامه داد: در صورت حمایت های بیشتر مسوولان می توان میزان ظرفیت تولید این واحد را افزایش داد و برای ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرد.
کارخانه ۱۸۰ هزار تنی تولید خوراک دام و طیور راکد درشهرستان ارومیه پس از هفت سال وقفه با تغییر مدیریت و با تخصیص نهاده از طرف سازمان‌ جهادکشاورزی از اسفند ماه ۱۴۰۰ به چرخه تولید بازگشته است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۴:۰۸ ب.ظ

دیدگاه


+ 7 = یازده