فرماندار ويژه مهاباد:

اراضی طرح های اجرا نشده بازپس گرفته می شود

اراضی طرح های اجرا نشده بازپس گرفته می شود

گروه خبر: فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت: با تمام توان پیگیر مطالبات مرغداران و کارکنان شرکت کشت و صنعت این شهرستان برای احقاق حقوق آنها هستیم.
جعفر کتانی در یک جلسه مطبوعاتی با رسانه های این شهرستان در مورد پیگیری حقوق و مطالبات کارکنان شرکت کشت و صنعت این شهرستان افزود: مشکلات عدیده این شرکت که به جای مانده از سالهای گذشته با مدیرعامل آن در میان گذاشته شده و وی قول داده که این مشکلات را که اغلب مربوط به مطالبات و حقوق پرداخت نشده کارکنان و مرغداران است ، برطرف کند.وی با بیان اینکه حل مشکلات کارگران و دیگر طلبکاران این شرکت از اولویت های فرمانداری بوده و با تمام توان سعی در حل آن خواهیم کرد ، افزود: این شرکت براساس توافق انجام شده قرار بود هر هفته به تدریج بخشی از این مطالبات را بازپرداخت کنند ولی به این وعده نیز عمل نکرد.
کتانی همچنین گفت: متاسفانه مدیران این شرکت به علت آنکه به تعهدات خود عمل نکردند ، رسیدگی به موضوع از سوی نمایندگان مرغداران و کارگران از طریق دستگاه قضایی پیگیری شد.
وی نابسامانی مدیریتی در شرکت کشت و صنعت مهاباد را مهمترین دلیل این اتفاقات عنوان کرد و افزود: در این شرکت می بایست حدود سه هزار نفر به کار مشغول می شدند ولی هم اینک این تعداد به ۲۱۳نفر کاهش پیدا کرده و مدیریت این مجموعه از پرداخت حقوق این تعداد نیز عاجز مانده است.کتانی با تاکید بر جایگاه و نقش رسانه ها در دولت تدبیر و امید گفت: ارتباط با رسانه های گروهی و خبرنگاران و انعکاس اقدامات دولت در زمینه های مختلف باید اولویت کاری همه مسوولان و مدیران دستگاه های اجرایی باشد.
وی با بیان اینکه همه مسوولان از انتقاد استقبال کرده و نقش آن را در پیشبرد اهداف دولت موثر می دانند ، افزود: انتقادات سازنده بدون شک نقش مهمی در حل مشکلات و معضلات جامعه داشته و ما از آن استقبال می@کنیم.
فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: در همین راستا از همه رسانه ها می خواهیم در انعکاس و انتقال اخبار درست تمام تلاش خود را به کار گیرند.
کتانی در ادامه در جواب سووال یکی از خبرنگاران در مورد علت تاخیر در احداث کارخانه قند مهاباد گفت: به رغم پیگیری های فراوان صاحبان این طرح همچنان اعلام می کنند که در حال انتقال دستگاه ها و تجهیزات آن از خارج از کشور هستند.وی بیان کرد: چنانچه به زودی وضعیت این کارخانه مشخص نشود ، زمین واگذار شده به آنها بازپس گرفته خواهد شد.
کتانی اظهار کرد: پیش بینی شده است در همین راستا بررسی های لازم انجام شود تا اراضی کسانی که از ابتدای انقلاب تاکنون در موارد مشابه زمین لازم را دریافت ولی اقدام به اجرای طرح خود نکرده اند ، از آنها بازپس گرفته شود.فرماندار مهاباد همچنین با اشاره با آغاز اقدامات برای برگزاری انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: عمل به قانون در اولویت امر انتخابات قرار داشته و دستگاه های اجرایی به هر شکل ممکن باید از دخالت در امر انتخابات به صورت جانبداری و یا نفی نامزدهای احتمالی خودداری کنند.وی افزود: اساس در تایید صلاحیت ها استعلام های چهارگانه در مورد نامزدها بوده و امیدواریم مردم این شهرستان بدون دخالت دادن موارد قومیتی و خانوادگی ، فرد شایسته ای را انتخاب و روانه مجلس کنند.
وی در مورد حادثه هتل تارای مهاباد نیز گفت: علت این حادثه کاملا شخصی بوده و به هیچ عنوان سیاسی نبود به طوری که در جریان این حادثه حتی یک شعار سیاسی نیز علیه دولت یا نظام سرداده نشد.
کتانی با بیان اینکه مدیریت هتل نیز به علت ناتوانی در کنترل این حادثه مقصر است ، افزود: باوجود این در تلاش هستیم تا بخشی از خسارات وارد آمده به این هتل را از طریق بیمه جبران کنیم. فرماندار شهرستان مهاباد با بیان اینکه اشتغال از اولویت های مهم این شهرستان به حساب می آید ، گفت: با توجه به اجرای مجتمع پتروشیمی مهاباد به عنوان بزرگترین طرح اقتصادی آذربایجان غربی در مهاباد ، برنامه ریزی برای فعال ساختن صنایع پایین دستی جهت ایجاد اشتغال در برنامه های مسوولان قرار دارد.وی با اشاره به انتقاد مردم از به کار گیری افراد غیربومی در این طرح نیز افزود: اولویت به کار گیری نیرو در این مجتمع افراد بومی این شهرستان در درجه اول و در درجه دوم افراد بومی استان است که این امر توسط مسوولان در حال پیگیری جدی قرار دارد.کتانی با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی شهرک صنعتی مهاباد نیز گفت: متاسفانه ۳۰ درصد از مجموع ۱۱۰ واحد صنعتی موجود در این شهرک فعال می باشد که عمده ترین دلایل غیرفعال بودن آنها نبود مدیریت مناسب در این واحدها است.
وی همچنین جذب سرمایه گذراران داخلی و خارجی در زمینه های مختلف را یکی دیگر از اولویت های کاری مدیریت این شهرستان عنوان کرد و گفت: در این زمینه دو سرمایه گذار برای اجرای دو طرح خدماتی در این شهرستان اعلام آمادگی کرده اند که سعی خواهیم کرد در زمینه های دیگر نیز این امر تسری داده شود.
کتانی افزود: در همین زمینه مجوز راه اندازی بازارچه مرزی را با عنوان بارانداز بازارچه های مرزی اخذ کرده ایم که هم اکنون کار احداث یک مجتمع بزرگ برای دایر کردن این مرکز در شهرستان مهاباد در حال اجرا است.
فرماندار مهاباد همچنین گفت: خوشبختانه با موافقت استاندار آذربایجان غربی و فرماندهی نیروی انتظامی استان به زودی عملیات احداث پلیس راه بنا به نیاز مبرم آن در این شهرستان آغاز می شود.
وی افزود: مکان یابی برای احداث پلیس راه انجام و پیش بینی شده است که در سه راهی دارلک در محور مهاباد به ارومیه با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر مهاباد در اسرع وقت احداث شود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازایرنا ، در پایان این جلسه فرماندار مهاباد با شماری از کارگران کشت و صنعت این شهرستان که در محل فرمانداری تجمع کرده بودند ، دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار که خبرنگاران رسانه های گروهی این شهرستان نیز حضور داشتند ، فرماندار مهاباد در فضایی دوستانه به صحبت های کارگران و نمایندگان آنها گوش فرا داده و بر حل مشکلات آنها در اسرع وقت قول مساعد داد.شهرستان مهاباد با ۲۱۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۴:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


نُه − = 6