اراذل و اوباش در آذربایجان غربی احساس امنیت نخواهند کرد

گروه خبر: رییس کل دادگستری آذربایجان_غربی گفت: اجازه جولان به اراذل و اوباش را در استان نخواهیم داد.
به گزارش آراز آذربایجان، عتباتی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دادگستری استان برگزار شد، با بیان اینکه رویکرد ما برخورد جدی با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه است،گفت: اراذل و اوباش در آذربایجان غربی احساس امنیت نخواهند کرد و اجازه جولان دادن آنها را نمی_دهیم.
وی ادامه داد: طرح امنیت اجتماعی با قوت در استان در حال اجرا است و ۲۳ اراذل و اوباش سابقه دار در استان دستگیر و پرونده آنها در آستانه ورود به دادگاه است.عتباتی با بیان اینکه نزاع و درگیری اولین جرم پر تکرار استان است،گفت: فحاشی دومین جرم پر تکرار در استان است،لذا باید فرهنگ گذشت و سازش را در جامعه تقویت کنیم.
رییس دادگستری کل آذربایجان غربی با بیان اینکه انبوهی از پرونده ها مسلسل وار وارد دستگاه قضایی می شود،گفت: بیش از ۵۸۰ هزار فقره ورودی ناخالص پرونده به دادگستری آذربایجان غربی طی یک سال گذشته بوده است.
وی با اشاره به مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: نباید اجازه بدهیم در مجموعه حاکمیتی و دولتی فساد اقتصادی بروز کند.
رییس کل دادگستری استان گفت: دفتر پیگیری جرایم خاص در دادگستری استان راه اندازی شده است.همچنین ملاقات الکترونیک بین زندانیان و خانواده هاشون در حال برنامه ریزی هستیم.عتباتی با اشاره به اینکه حجم سنگینی از پرونده ها بر دوش دستگاه قضایی است، گفت: تقویت برنامه های پیشگیرانه، کاهش اطاله دادرسی در دستور کار است.وی با بیان اینکه از اولویتهای کاری دستگاه قضا، تشکیل کمیته حمایت سرمایه گذاری است، اظهار کرد: مشکلاتی که در مسیر تولید، اشتغالزایی، کارآفرینی ایجاد شده را باید بررسی و رسیدگی کرد تا مشکلات واحدها حل شود.
عتباتی ادامه داد: هر چه اشتغال و توسعه در استان بیشتر شود، آسیب های اجتماعی،اختلافات خانوادگی کم می شود.
رییس دادگستری کل استان با اشاره به اینکه زندان مقوله دردناکی است،افزود:جای اوباش و قاچاقچی،برهم زنندگان امنیت جامعه در زندان است تا اینکه اصلاح شوند اما غالب مجرمین به سبب جرایم غیر عمد، سبک و جرایم مالی حداقلی در زندانها بسر می برند در تلاشیم زندانیانی که استحقاق آزادی دارند در چارچوب قانون از نعمت آزادی برخوردار شوند.عتباتی بااشاره به نقش مهم و تاثیرگذار رسانه ها به عنوان کانال ارتباطی بین مردم و دستگاهها، افزود: رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین مجموعه حاکمیتی و مردم باید از طرف مردم مطالبه گر باشند. در جامعه ای که رسانه کمبودها، سختی ها و واقعیتهای موجود را منصفانه منعکس کنند آن جامعه، جامعه ای پیشرو خواهد بود.
وی تاکید کرد: کار کردن در حوزه عدالت و قوه قضاییه کمتر از جهاد نیست که امید است در پاسداری از ارزش های مهم تاثیر گذار و نقش آفرین باشیم.رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: پرونده شهرداری ارومیه بیش از ۲۵ جلد و حجیم بوده و کارشناسی ادامه دارد و رسیدگی ها در آن عادی نیست.ناصر عتباتی در خصوص آخرین نتایج پرونده تخلف شهردای ارومیه اظهار کرد: این پرونده کاملاً گسترده و در تمام حوزه‌های شهرداری شامل می‌شود لذا طولانی شدن زمان رسیدگی کاملاً طبیعی است.
وی در خصوص دلایل عدم آزادی شهرداری ارومیه با وجود وثیقه عنوان کرد: وثیقه شهردار ارومیه از تهران تائید و سپس پس از بررسی و فهمیدن مخدوش بودن آن در رهن بانک، وثیقه رفع و متهم به زندان بازگشت.عتباتی با بیان اینکه بر مبنای اصول و قوانینی جلسه دادگاه شهردار ارومیه غیر علنی برگزار شود مگر بنا به نظر قاضی دادگاه این شرایط تغییر کند، گفت: شهردار اولین فرد در مظان اتهام است و تحقیق از او و همه عوامل مربوطه ادامه دارد.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه کار کردن در دستگاه قضائی با این شرایط نوع فعالیت جهادی است، ادامه داد: متأسفانه همه مشکلات بر دوش دستگاه قضائی سنگینی می‌کند و در حال حاضر ۴۰۰ قاضی در سطح استان کم داریم.
عتباتی با اشاره به اهمال و کم کاری برخی از دستگاه‌های اجرایی در حفظ حقوق بیت المال افزود: متأسفانه ویلاهای آن‌چنانی، چاه‌های غیرمجاز و تغییر کاربری‌ها بلای جان محیط زیست و فعالیت دستگاه قضائی در اراضی ملی شده است
وی بااشاره به اجرای ۳۰ برنامه هفته گرامیداشت قوه قضاییه در استان،تصریح کرد: برگزاری ملاقات مردمی در دادگستری استان و مصلی ارومیه (روز جمعه این هفته)، دیدار قضات با نماینده ولی فقیه، بازدید از زندان های استان، بازدید از واحدهای تولیدی مشکل دار،افتتاح شورای حل اختلاف بازرگان بخشی از برنامه های گرامیداشت این هفته در استان است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱:۱۶ ب.ظ

دیدگاه


+ 9 = چهارده