مبارزه با رانت خواران از مطالبات مهم رهبری است

مبارزه با رانت خواران از مطالبات مهم رهبری است

گروه خبر: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت : مبارزه با باندهای قدرت، ثروت و رانت خواران از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی است که قوای سه‌گانه باید بدون اغماض با این باندها برخورد کنند.
موید حسینی صدر در گفت و گوی اختصاصی افزود : اخیرا رئیس جمهور نیز دستور مبارزه با رانت خواری و ویژه خواری را صادر کرده‌اند، مجلس نیز با تمامی توان در صدد کوتاه کردن دست رانت خواران از اقتصاد کشور است.
وی اظهار کرد : در برخی از حوزه‌های اقتصادی از جمله پتروشیمی، واردات و صادرات میوه و کالاهای اساسی، عده‌ای به صورت انحصاری و مافیایی وارد عمل شده که لازم است این عده شناسایی و به مردم معرفی شوند.
حسینی صدر یاد آور شد : این باندها، تضعیف نهادهای اثرگذار کشور از جمله مجلس را در دستور کار خود قرار داده‌اند که باید با قدرت با آن‌ها برخورد شود.
وی با حمایت از اقدام قوه قضائیه به خاطر برخورد با یکی از سرکردگان این نوع باندها تاکید کرد : قوه قضائیه باید تمام کسانی را که با استفاده از رانت به ثروت‌های کلان و نامشروع دست یافته و به سیاه نمایی مسوولین نظام و نمایندگان مجلس برخاسته‌اند دستگیر و محاکمه کند. نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد برخی از رسانه‌ها گفت: در حالی که عزم جدی برای برخورد با رانت خواران و صاحبان ثروت‌های نامشروع در کشور ایجاد شده، برخی از رسانه‌ها به جای پرداختن به اهمیت این مبارزه، اظهارات یک متهم را تیتر می‌کنند که نمایندگان مجلس را با اتهام‌های واهی زیر سوال می‌برد.
حسینی صدر تاکید کرد : کسانی که در شرایط سخت تحریم‌های دشمنان به مردم و نظام اسلامی خیانت کرده و حق و حقوق ملت را به جیب زده‌اند باید محاکمه شده و حقوق از دست رفته ملت را برگردانند.
*انتقاد نماینده خوی از تاخیر در اجرایی شدن سد غازان
نماینده شهرستان خوی و چایپاره در ادامه گفت: سد غازان به دلیل کارشکنی برخی از کارشناسان و بغض بعضی از مسئولان، هنوز اجرا نشده است. حسینی صدر اظهار کرد: بحران آب، آینده شهرستان خوی را به صورت جدی تهدید می‌کند در شرایطی که هر سال ۲۱۰ میلیون متر مکعب از آب‌های جاری شهرستان خوی بدون استفاده کشاورزان از طریق ارس به خارج از کشور می‌رود.
حسینی صدر خاطر نشان کرد:در طول دو دوره نمایندگی در همه نطق‌های خود بر این موضوع پافشاری کرده‌ام و اکنون از استاندار، وزیر نیرو و رئیس جمهور مصرانه می‌خواهم در عملیاتی کردن پروژه احداث سد غازان تسریع نمایند.
نماینده مردم خوی و چایپاره مرز رازی را از محورهای مهم توسعه شهرستان‌های خوی و چایپاره و استان آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های مستمر برای توسعه فعالیت‌های مرز رازی و ۲۴ ساعته کردن این مرز، خوشبختانه احداث ساختمان جدید پایانه تصویب و هم اکنون در مرحله تعیین پیمانکار قرار دارد.وی با بیان اینکه تعریض جاده خوی سلماس ادامه دارد اظهار کرد: در این محور و در اطراف روستاهای قوروق و امام کندی، شرکت‌های خدمات رسان گاز، برق، آب و تاسیسات دارند، جابه‌جایی این تاسیسات قدری از سرعت اجرای پروژه را کند نموده که با جابه‌جایی این تاسیسات تعریض جاده سرعت خواهد گرفت. حسینی صدر افزود: تعریض جاده خوی – سلماس در مدت ۲ سال به پایان خواهد رسید.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مورد تعریض جاده‌های ورودی خوی نیز اظهار کرد: به علت عدم تخصیص اعتبارات کافی و تعریض جاده خوی- ایواغلی قدری کند شده که پیگیری‌های مستمر و سفر وزیر راه و شهرسازی سابق و همچنین معاون وزیر فعلی به منطقه باعث گردیده هم در تخصیص اعتبارات گشایش حاصل گردد و هم تعریض جاده ایواوغلی- بازرگان مورد تصویب قرار بگیرد. وی همچنین از اتمام آسفالت جاده خوی –قطور خبر داد و گفت: در ملاقاتی که با مدیر عامل راه آهن کشور داشتم، مقرر گردید، در مورد احداث ۴ دهنه پل در جاده قطور اقدام گردد و مشکلات پایانه ریلی رازی حل شود و ترخیص کالاها و کلیه امور گمرکی در گمرک رازی انجام می‌شود.این نماینده مجلس از آغاز احداث شهرک کانی‌های غیرفلزی و سنگ‌های معدنی خبر داد و گفت : شهرک کانی‌های غیرفلزی شهرستان خوی در زمینی به مساحت ۵۴۰ هکتار در نزدیکی ایواوغلی احداث می‌شود.
وی افزود: در فاز اول این پروژه ۱۰۰ هکتار آماده بهره برداری می‌شود که پیمانکاران آن تعیین شده و با مساعد شدن هوا، عملیات احداث آغازمی شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۵:۴۸ ق.ظ

دیدگاه


+ سه = 5