اخذ سند مالکیت برای بیش از ۱۷۶۰ هکتار از رودخانه‌ها و تالاب‌های آذربایجان‌غربی

اخذ سند مالکیت برای بیش از ۱۷۶۰ هکتار از رودخانه‌ها و تالاب‌های آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان،مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: سند مالکیت برای بیش از ۱۷۶۰ هکتار از بستر رودخانه‌ها و تالاب‌های استان در سال‌جاری صادر شده است.
مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با پیگیری‌های ویژه به عمل آمده توسط همکاران مدیریت حقوقی و دفتر رودخانه و سواحل، سند مالکیت برای مساحتی افزون‌ بر ۱۷۶۰ هکتار از بستر رودخانه آغ‌چای و تالاب‌های سیران گول، شورگول و یادگارلو واقع در شهرستان‌های چایپاره و نقده در حوضه آبریز ارس و دریاچه ارومیه در راستای تثبیت مالکیت، اخذ شده است.
وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین پیگیری‌های مستمر انجام شده، در چارچوب ضوابط و مقررات جاری، در خصوص مالکیت دولت بر رودخانه‌ها و تالاب‌ها و تهیه سند، جلساتی با ارگان‌های ذیربط برگزار شده است.
رستگاری افزود: با اخذ سند مالکیت برای اراضی بستر آب‌های سطحی و با تثبیت مالکیت دولت (شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی)، امکان هر گونه سوء‌استفاده احتمالی و دخل تصرف در بستر و حریم رودخانه‌ها منتفی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی یادآور شد: طول کل رودخانه‌های اصلی استان ۵ هزار کیلومتر است و هدف‌گذاری شرکت برای اخذ سند مالکیت در سال جاری، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از رودخانه‌ها و تالاب‌های استان می باشد.
رستگاری با بیان اینکه تعداد اسناد مالکیت اخذ شده در سال جاری ۱۲ فقره سند است، گفت: ۴۸۵ هکتار مربوط به شهرستان چایپاره و یک هزار و ۲۷۲ هکتار مربوط به شهرستان نقده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۹:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


نُه − = 4