نماينده ولي فقيه آذربايجان غربي:

اختلاف جزئی در اعلام مناسبت های دینی کنار گذاشته شود

اختلاف جزئی در اعلام مناسبت های دینی کنار گذاشته شود

گروه خبر:نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: اختلافات جزئی در اعلام مناسبت های دینی به خصوص اعلام آغاز و پایان ماه مبارک رمضان کنار گذاشته شود.
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در سومین نشست تخصصی استهلال افزود: ماه مبارک رمضان ماه خیر و برکت است اما آنچه شادی معنوی مردم را در این ماه مخدوش می کند اختلاف جزئی بر سر اعلام روز نخست ماه رمضان و عید فطر است.
وی اظهار کرد: علما باید به مردم تبیین کنند و بفهمانند که عنوان اعلام روز آغاز ماه رمضان و روز عید فطر، مساله ای فقهی است. امام جمعه ارومیه ادامه داد: نباید مردم چنین تصور کنند که در مورد این مباحث بین علماء اختلاف وجود دارد و اگر چنین تصوری در مردم به وجود آید حواشی مختلفی به وجود خواهد آمد که شیرینی ماه رمضان را به تلخی تبدیل خواهد کرد.
حجت الاسلام قریشی افزود: همان گونه که در شهرهای مختلف کشور این موضوع به خوبی حل شده است، علما نیز تلاش کنند این مساله در استان حل شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: آغاز ماه رمضان و عید فطر نباید تبدیل به یک مساله سیاسی و امنیتی شود. امام جمعه ارومیه اظهار کرد: برخی از روشنفکرانی که از بیرون تغذیه می شوند، سعی در کمرنگ کردن و تغییر دادن سالهای قمری به شمسی می کنند در حالی که احکام اسلامی بر اساس سالهای قمری بنا شده است. وی ادامه داد: ایام حج، عید قربان، رسیدن فرزندان به سن تکلیف و همه احکام اسلام به سالهای قمری وابسته است.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: اگر برخی چنین جسارتی می کنند و بحث تغییر سال_های قمری را مطرح می کنند، به علت کم کاری ما طلبه_هاست و اگر چنین اتفاقی روی دهد، همه احکام دین به خطر می افتد. حجت الاسلام قریشی اظهار کرد: مذاهب چهارگانه اهل سنت در خصوص این دو روز حکم حاکم را واجب الاطاعه می دانند.
امام جمعه ارومیه بیان کرد: اگر اتحاد و اتفاق در این مباحث ایجاد نشود، بدون شک دشمنان حیثیت دین را از بین می برند.
حجت الاسلام قریشی افزود: باید جلوی اختلاف در مورد روز اول و آخر ماه رمضان گرفته شود. وی اضافه کرد: وقتی در کشور هیات_های مختلف استهلال با تمام امکانات برای رویت ماه مجهز شده اند، چگونه پیرمردی در یک روستای خاص خبر از رویت ماه می دهد و فردای آن روز هم عید اعلام می شود؟
نماینده ولی فقیه در استان باور برخی از مردم به چنین منابعی را در خصوص عید فطر یا آغاز ماه رمضان شبهه ناک خواند. وی اظهار کرد: اگر در مسائل مختلف اتفاق و اتحادی بین مسلمانان نباشد، طاغوت ها بر ما حکومت خواهند کرد.
وی تاکید کرد: باید اختلافات جزئی را کنار بگذاریم و چاره ای جز حفظ وحدت نداریم.
ملا عبدالقادر بیضاوی روحانی اهل تسنن ارومیه نیز در این جلسه اتحاد و اتفاق در بین مسلمانان را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: باید به خاطر امنیت حاکم بر کشور قدردان نظام جمهوری اسلامی باشیم.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازایرنا، سومین نشست تخصصی استهلال به همت دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی و با حضور علما، استادان و دکتر طباطبایی استاد نجوم در سالن شرکت مخابرات استان برگزار شد.
در این جلسه دکتر طباطبایی به ارائه مطالب تخصصی پیرامون چگونگی رویت هلال ماه در ایران و کشورهای جهان پرداخت.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۵:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


7 × هفت =