احداث ۱۲ فرهنگسرا و۴ زمین ورزشی درارومیه

احداث ۱۲ فرهنگسرا و۴ زمین ورزشی درارومیه

مریم رسولی
گروه گفتگو: شهردار ارومیه گفت: احداث ۱۲ فرهنگسرا و احداث چهار زمین ورزشی در چهار منطقه ارومیه از مهمترین اهدافی است که در بخش فرهنگی و ورزشی دنبال می‌شود.
به گزارش آرازآذربایجان، امروزه با افزایش جمعیت، نیازهای اجتماعی نیز رو به افزایش هستند؛ شهرداری‌ها نیز خود را مجاب می‌دانند در برابر این نیازهای اجتماعی پاسخگو باشند که پاسخگویی به این نیازها در گرو بودجه شهرداری‌ها است که توان شهرداری‌ها برای افزایش منابع درآمدی می‌تواند در این زمینه موثر و کارساز باشد.
در این میان مدیریت مطلوب منابع، تمرکززدایی، جذب سرمایه‌گذار، افزایش مشارکت مردم و تلاش شهروندان برای مشارکت در توسعه و آبادانی شهر می‌تواند کمک قابل توجهی به شهرداری‌ها کند.شهر و شهرداری ارومیه نیز از تمام این موضوعات مستثنی نبوده و مدیریت مناسب شهری در این شهر همچون سایر شهرهای کشورمان می‌تواند گره‌های زیادی را در امر مدیریت شهری باز کند؛ به طوری که اگر این مدیریت، اصولی انجام گیرد، می‌توان شاهد جذب حداکثری سرمایه‌گذار، بالا بردن مشارکت مردمی در امر مدیریت شهری و در کل سبب ایجاد نوعی هنجار در این زمینه شد.
شهرداری ارومیه نیز در راستای تحقق تمام این موضوعات با بهره‌گیری از نیروهای موثر و برنامه‌‌های کارآمد در سال‌های اخیر توانسته مدیریت مطلوبی در بخش‌های مختلف داشته باشد که برای تشریح هر چه بیشتر اقدامات انجام گرفته در راستای توسعه شهر ارومیه در بخش‌های مختلف و برنامه‌های در دست اجرا پای صحبت محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه نشسته‌ایم که مشروح آن را در زیر می‌خوانید.
* جناب آقای حضرت‌پور مهمترین برنامه‌های مجموعه شهرداری ارومیه در سال ۹۴ چیست؟اتمام پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های شهرداری ارومیه در سال ۹۴ محسوب می‌شود که در این راستا نیز به مقوله زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی بیشتر توجه شده است.
* مژده‌ای که در ماه‌های نخست امسال برای مردم در محلات مختلف می‌توانید بدهید، چیست؟
احداث ۱۲ فرهنگسرا و احداث چهار زمین ورزشی در چهار منطقه ارومیه از مهمترین اهدافی است که در بخش فرهنگی و ورزشی دنبال می‌شود که فکر می‌کنم این دو برنامه، مژده خوبی برای مردم باشد که امیدوارم بتوانیم تا پایان سال به قول خود عمل کنیم.
* در دوران مدیریتی شما به مقوله ورزشی و فرهنگی توجه ویژه‌ای شده است اینچنین برنامه‌هایی با هدف خاصی دنبال می‌شود؟
امروزه جامعه ما به ویژه شهرستان ارومیه به دلیل هم‌مرزی با سه کشور، مورد هجمه فرهنگی قرار دارد و اگر از این موضوع غفلت کنیم بدون شک در آینده از موضوعات بسیاری در زمینه فرهنگی رنج خواهیم برد.همانطور که شاهد هستیم امروزه بیکاری در استان آذربایجان غربی تاثیر مخرب خود را در بین جوانان گذاشته است و بسیاری از جوانان در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند که برای نجات این جوانان و ارائه راهکار مناسب برای پر کردن اوقات فراغت آنها باید برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد و فکر می‌کنم ایجاد فرهنگسرا و زمین ورزشی می‌تواند گام موثری در این زمینه باشد.امروزه مواد مخدر درد پنهان جامعه ما محسوب می‌شود که باید به موقع جلو این وضعیت گرفته شود؛ بسیار دردناک است که روز به روز بر آمار زنان معتاد در استان افزوده می‌شود که برای جلوگیری از چنین وضعیتی باید تمام مسئولان دست در دست هم داده و تلاش کنیم.
* از این موضوع که بگذریم و گریزی به بخش ممیزی املاک شهرداری ارومیه بزنیم، به تعداد پرونده‌های تشکیل شده و میزان اراضی ممیزی شده می‌رسیم، لطفا در این خصوص برایمان بفرمایید.
ممیزی املاک شهرداری ارومیه به اتمام رسیده و مساحت کل اراضی شهرداری ارومیه ۲۱۵ میلیون و ۹۳ هزار متر مربع که در قالب ۵۵۷ هزار پرونده تفکیک شده است؛ کل ممیزی اراضی وارد سیستم املاک شده است و در این راستا مشکلی نداریم.* از عملکرد مجموعه خود در سال ۹۳ در بخش‌های مختلف رضایت دارید؟
شهرداری در ۱۳۷ بخش انجام وظیفه می‌کند که انجام مطلوب تمام این وظایف کار بسیار دشواری است اما در مجموعه شهرداری و سازمان‌های مرتبط تمام تلاش خود را برای انجام هر چه بهتر وظایف محوله به کار می‌گیریم.
* چه میزان از بودجه سال گذشته محقق شده و میزان وصولی‌ها چقدر بوده است؟
سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جذب شده بود که این امر در نوبه خود قابل توجه است؛ از بودجه یک هزار و ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری در سال گذشته هنوز ۵۰ میلیارد تومان آن محقق نشده است.در بخش وصولی‌ها نیز اگر سهم هر واحد موجود در شهر را ۱۰۰ هزار تومان در سال در نظر بگیریم رقم قابل توجهی خواهد بود ولی سال گذشته کل وصولی ۶ میلیارد تومان بود؛ هر چند در این زمینه نسبت به سال‌های گذشته رشد داشتیم ولی با احتساب ۲۲۰ هزار واحد مسکونی در ارومیه، این میزان وصولی رضایت‌بخش نیست و باید تلاش بیشتری در این خصوص انجام گیرد.
* میزان بدهی به شهرداری ارومیه چقدر است؟ابتدای سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان چک وصول نشده در دست شهرداری بود که هم اکنون این میزان به ۲۴ میلیارد تومان کاهش یافته است.
* این بدهکاران عمدتا چه کسانی هستند؟ چه تصمیمی برای وصول این بدهی‌ها دارید؟
این بدهکاران عمدتا افرادی هستند که در گذشته خوش حساب بودند ولی هم اکنون با مشکل برخورد کرده‌اند و عمدتا دسترسی به آنها نداریم که این مشکل را از طریق تهاتر حل خواهیم کرد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۵:۰۵ ق.ظ

۲ نظر

نظر -49 - 0 از 2اولین« قبل بعد  » آخرین 
  1. 0

    با سلام متن گفتگو را مطالعه کردم ضمن تشکر از تهیه کننده این مصاحبه لازم دانستم موضوعی را مطرح کنم شهرمان دارای مشکلات فراوانی هست که تهیه کننده می توانست آنها را مطرح نکند نه اینکه با سوالات بی محتوا و کلیشه ای وقت مخاطبان را بگیرد علاوه بر محتوا متن دارای اشکالات جمله بندی و ویراستاری است که با کمی وقت گذاشتن می توانستند مطلب خوبی ارایه دهند علاوه بر آن چرا از عکس اینترنتی استفاده شده که اگر تولیدی بود کمی بر غنای مطلب می افزود بار دیگر از زحمات تهیه کننده گزارش تشکر می کنم .هدف انتقاد سازنده بود موید باشید.

  2. 0

    سلام و خسته نباشید متن مصاحبه آقای شهردار را مطالعه کردم به نظر می رسد تهیه کننده این مصاحبه می توانستند موضوعات مهمتر از اینها را مطرح کنند چرا که امروزه مطالب بی محتوا و کلیشه ای مخاطبی ندارد در شهر ارومیه به قدری مشکلات در حوزه شهری وجود دارد که لازم است به آنها پرداخته شود که لازم است مدیرمسوول یا سردبیر محترم با هدایت خبرنگاران مبتدی حرفه ای تر عمل کنند.

نظر -49 - 0 از 2اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه


هفت − 7 =