افزایش حدود ۴۱ درصدی بارش در آذربایجان غربی

افزایش حدود ۴۱ درصدی بارش در آذربایجان غربی

آرازآذربایجان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: متوسط بارش در استان با بارش های مناسب پنج روز گذشته در شهرستان های مختلف به ۲۱۴٫۵ میلیمتر رسید که ۴۰٫۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال آبی گذشته است.

کیومرث دانشجو افزود: میزان بارش در مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۵۲٫۳ میلیمتر بود که امسال به ۲۱۴٫۵ میلیمتر رسید و رشد ۶۲٫۲ میلیمتری را موجب شد.
وی اضافه کرد: با توجه به متوسط بارش ۱۷۶٫۱ میلیمتری در مدت مشابه دراز مدت، شاهد افزایش ۲۱٫۸ درصدی میزان بارش ها در سال جاری نسبت به متوسط درازمدت هستیم که رشدی قابل توجه به شمار می رود.
وی اظهار کرد: در سال آبی جاری ۴۸۲٫۷ میلیمتر بارش در حوضه آبریز رود زاب، ۲۱۵٫۴ میلیمتر در حوضه دریاچه ارومیه و ۱۴۷٫۲ میلیمتر در حوضه رودخانه ارس داشتیم که به ترتیب ۶۳، ۵۰ و ۱۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.
وی بیان کرد: میزان بارش امسال نسبت به متوسط درازمدت در حوضه زاب، دریاچه ارومیه و ارس به ترتیب ۲۵، ۱۶ و ۵۰ درصد بیشتر شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: میزان بارش های اسفندماه امسال در مقایسه با اسفند سال گذشته بسیار بیشتر بوده به طوری که از ابتدا تا هشتم اسفند سال گذشته بارشی در حوضه های دریاچه ارومیه و زاب نداشتیم ولی امسال ۷۶ میلیمتر در حوضه زاب و ۳۰٫۶ میلیمتر بارش در حوضه دریاچه ارومیه داشته ایم.
دانشجو گفت: در حوضه رود ارس نیز در اسفندماه امسال ۴٫۱ میلیمتر بارش بوده در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۰٫۴ ( چهار دهم) میلیمتر بود.
وی افزود: بیشترین میزان بارش های صورت گرفته در پنج روز گذشته به میزان ۹۴ میلیمتر در سردشت ، ۶۵ میلیمتر در پیرانشهر و ۵۳ میلیمتر در بوکان بوده است.
آذربایجان غربی از روز چهارشنبه هفته گذشته شاهد بارش های باران و برف بود و در این بارش ها که تا دیروز /یکشنبه/ ادامه داشت، همه استان از این نعمت خدادادی بهره مند شدند.
این بارش ها در کنار ایجاد مشکلات به ویژه در جاده های آذربایجان غربی، موجب خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان شد.
در اوایل و اواخر بهمن ماه امسال نیز موج بارشی قوی وارد استان شده بود که بارش های خوبی را در همه نقاط آذربایجان غربی به همراه داشت.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


+ 7 = ده