شهردار اروميه اعلام کرد

اجرای دومین جشنواره گل‌ها و لاله‌ها در ۲۰ خرداد

اجرای دومین جشنواره گل‌ها و لاله‌ها در ۲۰ خرداد

گروه خبر: شهردار ارومیه گفت: دومین جشنواره گل‌ها در ۲۰ خرداد اجرا می‌شود.
به گزارش آراز آذربایجان محمد حضرت‌پور در اولین جشنواره گل‌ها و لاله‌ها که در ارومیه برگزار شد ضمن تبریک هفته سلامت و روز زمین به حاضرین در جشنواره اظهار داشت: تمام تلاش‌های شهرداری و عاملان در راستای حفظ رفاه و آسایش مردم شهر است که امید می‎رود این اقدامات تاکنون مهر تایید از شهروندان قرار گرفته باشد.
وی افزود: حضور مردم ارومیه در اولین جشنواره گل‌ها نشانه‌ای از حمایت و پشتیبانی مردم از شهرداری و مهر تاییدی بر انجام چنین اقداماتی است تا شهرداری را بر آن دارد که چنین اقداماتی را به صورت گسترده در تمام نقاط شهر اجرا کند.
حضرت‌پور تصریح کرد: اولین جشنواره گل‌ها در شهرستان ارومیه میزبان مهمانانی از ترکیه است که دومین جشنواره گل‌ها ۲۰ خرداد در منطقه حاجی پیرلو، سومین جشنواره در مرداد ماه در پارک تخم‌مرغ و جشنواره انگور در شهریور ماه برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: اولین جشنواره گل‌ها در زمینی به مساحت شش هکتار اجرا شده که در این جشنواره ۴۱۰ هزار بوته گل و لاله کاشته شده و از ۱۰۰ نوع لاله و گل متفاوت استفاده شده است.
حضرت‌پور با اشاره به این مطلب که سرانه فضای سبز در شهر ارومیه نسبت به فضا و مردم آن کم است اعلام کرد: شهر ارومیه با ۱۰ هزار و ۵۰ هکتار با سرانه سبز هشت متری برای هر شهروند ارومیه‌ای و سطح اشغال ۱۲۰ متری هر شهروند باز امروز با فقر فضای سبز روبرو هستیم و با دستان خود زمین را نابود کرده و در انتظار نابودی کامل آن هستیم.
شهردار ارومیه تاکید کرد: با توجه به برنامه ۱۵ ساله‌ای که برنامه‎ریزی شده است امید می‌رود بتوانیم هرسال یک متر به فضای سبز شهرمان اضافه کنیم و بتوانیم حرفی برای گفتن در مقابل دیگر جوامع داشته باشیم.
وی با اظهار تاسف از نابودی طبیعت شهر اذعان داشت: امروزه بیشتر مردم شهر از داروهایی استفاده می‌کنند که دلیل اصلی آن برهم زدن سلامت طبیعت بوده است، شهرداری و شورای شهر و دیگر ارگان‌های مرتبط سعی دارد فضاهای سبز بیشتری ایجاد کند تا سلامت شهروندان به خطر نیفتد.
حضرت‌پور اعلام کرد: تمام تلاش مجموعه شهرداری و شورا ایجاد رضایت‌مندی خانواده‌ها و شهروندان است که اگر در این راستا قصوراتی وجود داشته بخشش شهروندان را می‌طلبد.
وی از افزایش بودجه شهرداری از یک صد و ۱۷ میلیارد تومان به یک صد و ۵۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ۷۰۰۰ میلیارد تومان از بودجه مورد نظر صرف ایجاد فضای سبز می‌شود، و اقداماتی در خور به منظور ایجاد کریدورهای میانی برای رفع ترافیک شهری، ایجاد پیاده‌روها و اجرای خواسته‌های جدی مردم انجام داده خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۷:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


× 2 = هجده