اختصاصي آرازآذربايجان//

آیین نکوداشت شاعر معاصرعلی رشتبر

آیین نکوداشت شاعر معاصرعلی رشتبر

گروه فرهنگی : آیین نکوداشت شاعر معاصر »علی رشتبر« روز چهارشنبه ۲۴ مرداد با حضور شعرا، نویسندگان، اهل رسانه، تعدادی از مسئولان و خانواده شاعر در حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد
در ابتدای این برنامه مسئول واحد آفرینشهای ادبی طی سخنانی گفت: علی رشتبر شاعری صمیمی با اندیشه های ملی و ارزشی است و کتاب مجموعه اشعار وی شاهد این مدعاست.
مصطفی قلیزاده علیار افزود: علی رشتبر (قایب/ غایب) هم شاعر است و هم نویسنده و در برخی از جشنواره های داستانی از جمله جشنواره ادبی ارومیه در رشته داستان حایز مقام اول شده است.
وی گفت: اشعار ترکی علی رشتبر در قالبهای مختلف از جمله قوشما، گرایلی، تجنیس، بایاتی و ….با محتوای الهام گرفته از فرهنگ مردم آذربایجان و ارزشهای دینی و ملی است.
شاعر و نویسنده بهرام اسدی ارومیه ای و از دوستان علی رشتبر هم طی سخنانی به بیان ویژگی های شعر این شاعر پرداخت و گفت: اغلب اشعار علی رشتبر در قالب هجایی و بسیار روان و دارای زبانی ساده و در عین حال شاعرانه است.همچنین در این برنامه فرمانده سپاه ناحیه ارومیه نیز با استناد به اشعار علی رشتبر در موضوع دفاع مقدش و شهدای معظم، وی را شاعری متعهد و ارشی خواند و تاکید کرد: علی رشتبر تعهد خویش را به عنوان یک شاعر ارزشی بخوبی انجام داده و در ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به زبان ترکی سهمی دارد.
سرهنگ کریم علی نژاد افزود: اینکه عاشیقهای آذربایجان اشعار علی رشتبر را با ساز و آواز بریا مردم می خوانند نشانگر تاثیر شعر مردمی این شاعر است.
فرمانده سپاه ناحیه ارومیه با اشاره به فرهنگ سالم و سازنده مردم آذربایجان گفت: داستانهای شفاهی و ادبیات فولکلور آذربایجان، گفت: اشعار و داستانهای فولکولور آذربایجان دارای مضامین عالی انسانی و اخلاق اسلامی و عاطفی است. گفتنی است بیش از بیست نفر از شعرا نویسندگان و هنرمندان عاشیق از ارومیه و تبریز و قره ضیاءالدین و نقده، در این برنامه ادبی ضمن تبریک به علی رشتبر، به قرائت اشعار و اجرای موسیقی پرداختند از جمله: غلامرضا دانش فروز علی محمدیان، محمد میلانی، شاهین هاشمی رویا جهانی، سهیلا پارسایی مهر، رقیه عبدیلی حسین سنجیده، سهند برزگر، مهنا عابدی، اکبر حبیبی، رضا خسروی، سید تیمور جامعی، موسی سلیم پور، کاظم قاسمی، جواد محمودی غلامعلی کریمی، عاشیق بیوک آقا وجودی عاشیق رضا حیدرزاده، عاشیق صبور شریفی عاشیق حسین یداللهی، و …. حجت الاسلام سید مرتضی غیبی نیز طی سخنانی از مقام هنری و ادبی علی رشتبر تجلیل کرد.
در پایان برنامه تعدادی از مسئولان با تقدیرنامه و هدیه از علی رشتبر تجلیل کردند: فرمانده سپاه ارومیه، رییس حوزه هنری آذربایجان غربی مدیرکل جهاد کشاورزی، مدیر تبلیغات اسلامی مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب انجمن ادبی دورهمی.
گفتنی است علی رشتبر متولد ۱۳۵۹ است و تاکنون یک کتاب از اشعارش به نام »یول آغلاسین« منتشر شده. وی به علت بیماری، مورد عمل جراحی حنجره قرار گرفته است. از سلسله نکوداشت های شاعران و نویسندگان در حوزه هنری آذربایجان غربی که تحت عنوان »گؤروش« / »دیدار« انجام می گیرد نهمین دیدار (گوروش – ۹) به علی رشتبر اختصاص یافت.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


1 × شش =