آمار مراجعین کرونایی جهت بستری در آذربایجان غربی کاهش یافت

آمار مراجعین کرونایی جهت بستری در آذربایجان غربی کاهش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: احتمال صعودی شدن وضعیت ابتلا به کرونا در استان وجود دارد.

جواد آقازاده در گفت و گو بابیان اینکه وضعیت استان از لحاظ انتشار بیماری کرونا طبق آمارهای دو هفته قبل، نزولی است ولی اخیرا شیب ابتلا به بیماری ملایم تر شده و این برخلاف انتظار کاهش ابتلا است،گفت: وضعیت موجود زنگ هشداری برای همه است و احتمال صعودی شدن وضعیت ابتلا به کرونا در استان وجود دارد.

وی افزود : تعداد بستری ها در دو هفته اخیر روند کاهشی داشته بطوریکه در حال حاضر ۱۰۷۱ بیمار بستری داریم در حالیکه قبلا روزانه ۲۳۰۰ نفر بستری داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۳ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۵۸۱ نفر واکسینه شدند که از این تعداد ۲ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۵۵۷ نفر دوز اول، یک میلیون و ۲۶۴هزار و ۶۴۸ نفر دوز دوم و ۳۳۷۶ نفر دوز سوم را دریافت کردند.

وی گفت: تاکنون ۶۸۶۲ نفر در استان علیه کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

این مقام مسئول دانشگاهی یادآور شد: تعداد مراجعین جهت بستری کم شده ولی این کاهش چشمگیر نیست و وضعیت شکننده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه عواقب عدم تزریق واکسن صرفا سلامت فرد را به خطر نمی اندازد، افزود: افرادی که در جامعه ضمن تزریق واکسن، پروتکلهای بهداشتی را رعایت می کنند که این افراد ستودنی می باشند و این افراد از انتشار بیماری در جامعه نیز جلوگیری می کنند.

دکتر آقازاده در پاسخ به این سئوال که آیا تاخیر چندروزه تزریق دوز دوم واکسن کرونا مشکل ساز هست یا نه، گفت: تاخیر چند روزه و حتی یک هفته ای مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند منتهی رعایت زمان بندی تزریق واکسن مهم است.

وی در خصوص ۲۴ ساعته بودن پایگاههای تجمیعی واکسیناسیون کرونا اضافه کرد : پایگاه واکسیناسیون شقایق بصورت ۲۴ ساعته آماده واکسیناسیون است منتهی بعلت برودت هوا ، پایگاههای خودرویی بصورت ۲۴ ساعته مشغول خدمت نیستند.

آقازاده ادامه داد: احتمالا در آینده و بعد از هماهنگی های لازم ، پارکینگهای استادیوم ورزشی به مراکز خودرویی تزریق واکسن اختصاص داده خواهد شد و حتما مکانهای با گرمای مناسب باید برای واکسیناتورها و ثباتها تهیه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اهمیت تزریق واکسن و استقبال دانشگاه علوم پزشکی استان از این موضوع افزود: در صورت نیاز به افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون ۲۴ ساعته ، دانشگاه علوم پزشکی با تمام قوا و در راستای رضایتمندی مردم شریف استان کلیه تمهیدات لازم را انجام خواهد داد.

دکتر آقازاده در خصوص رنگبندی شهرهای استان بر اساس بیماری کرونا اضافه کرد : شهرهای پیرانشهر ، اشنویه و چایپاره قرمز و شهرهای پلدشت ، چالدران، سلماس در وضعیت زرد هستند و بقیه شهرستانهای استان نارنجی هستند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۳:۱۲ ب.ظ

دیدگاه


7 − شش =