مديرعامل منطقه آزاد ماکو خبر داد

آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک اقتصادی دانش بنیان کشور در ماکو

آغاز عملیات اجرایی  اولین شهرک اقتصادی  دانش بنیان کشور  در ماکو

گروه خبر: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: عملیات اجرایی اولین شهرک اقتصادی دانش بنیان کشور در ماکو از ابتدای امسال آغاز خواهد شد.
به گزارش آراز آذربایجان،گروسی اظهار کرد: در موضوع صنایع IT , ICT و دیتاسنتر نیز سال گذشته با وزارت ارتباطات توافق انجام شد تا ?? هکتار زمین به متقاضیان دیتاسنتر واگذار شود که با این اقدام منطقه آزاد تجاری- صنعتی ماکو بعنوان چهارمین قطب دیتاسنتر اینترنشال و بین المللی کشور تبدیل می‌شود که در این راستا تقاضا‌های سرمایه گذاری خارجی نیز داریم.وی از پیگیری برای تصویب طرح جامع منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو در سال گذشته خبر داد و افزود: این طرح در حقیقت نقشه راه و حرکت منطقه برای توسعه است. سال گذشته ایراداتی از سوی سازمان محیط زیست وارد شد که با پیگیری و دفاعی که انجام گرفت این موارد رفع و طرح جامع برای تصویب به شورایعالی ارجاع داده شد.
گروسی با بیان اینکه بزرگترین منطقه آزاد کشور بدون طرح جامع نمی‌تواند توسعه پیدا کند ادامه داد: صیانت از آب و هوا و محیط زیست بسیار برای ما مهم است و کنترل آلایندگی صنایع سنگین به جد پیگیری میشود.این مسئول تصریح کرد: در راستای طرح جامع، مقدمات لازم برای توسعه منطقه آزاد در قالب توافقات و تفاهم نامه‌ها در سال گذشته انجام شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


نُه + = 10