نماينده مردم سردشت در مجلس :

آسیب های اجتماعی در وضعیت هشدار قرار گرفته است

آسیب های اجتماعی در وضعیت هشدار قرار گرفته است

گروه خبر:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در نخستین مناظره انتخاباتی حوزه اجتماع و فرهنگ مغفول ماند، گفت :هر یک از کاندیداهایی که قرار است که ریاست دولت دوازدهم را در دست بگیرد، باید نگاه ویژه به بحث آسیب های اجتماعی داشته باشد چراکه طی سال های اخیر، این معضل در وضعیت هشدار قرار گرفته است.
رسول خضری با انتقاد از اینکه در مناظره میان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم توجه به حوزه اجتماعی و فرهنگ مغفول ماند گفت: بدون شک اساس هر جامعه سه مسئله سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است که به جرات می توان نظام اجتماعی را قلب تپنده دو مقوله دیگر نامید.نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واقعیت آن است که اگر در حوزه اجتماعی دچار نقص یا مشکل شویم انعکاس منفی آن در دو نظام سیاسی و اقتصادی نیز نمود خواهد کرد که این نشان دهنده اهمیت به حوزه اجتماع و فرهنگ است.این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در مناظره انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته مباحث سیاسی پررنگ تر شد و اغلب کاندیدا از فضای موجود بهره برداری سیاسی می کردند در حالی که قرار بود از ابتدا توجه به حوزه اجتماع و فرهنگ محور مناظره روز نخست باشد اما کمتر توجهی به این مباحث صورت گرفت.وی یادآور شد: اعتماد عمومی و باورهای مردم بسیار حائز اهمیت است و سرمایه با ارزش هر کشور به شمار می رود و در این شرایط لازم است دیدگاه و برنامه_های مهمی برای در دست داشتن این اعتماد در حوزه های مختلف را مورد توجه قرار داد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خانه ملت، گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت بحث اجتماع و فرهنگ لازم است بار دیگر و در مناظره های آتی این موضوعات مورد توجه واقع شود تا برنامه های کاندیدا در حوزه های اجتماعی و فرهنگی برای مردم تبیین شود.
همچنین رسول خضری گفت: یکی از راه های تحول اقتصادی و اشتغال زایی و رشد تولید کشور، ظرفیت بالا و ناب میراث فرهنگی و توریسم در سطح کشور است. وزارتخانه به لحاظ ساختاری باعث می شود قدرت مانور و تحول قدرتمند تری داشته باشد. رسول خضری با بیان اینکه موافق تبدیل سازمان گردشگری به وزارت خانه است، اظهار داشت: بنده یکی از امضا کنندگان این طرح بودم و خوشبختانه یک فوریت این طرح نیز هفته گذشته رای آورد.وی درباره علل موافقت با این طرح گفت: سازمان ها اختیارات و توان لازم برای انجام تحول را ندارند. حتی بعضی از وزارت خانه ها اگر تعامل مناسبی با قوه مقننه نداشته باشند، باز هم نمی توانند تحرک و پویایی لازم را داشته باشد.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت با مقایسه وضعیت توریست در ایران با برخی از کشورهای همسایه، عنوان کرد: در بعضی از کشورهای همسایه مانند ترکیه بعضی سال ها تا ۴۲ میلیون نفر گردشگر داشته است زیرا اساسا صنعت توریسم در دنیا بسیار با اهمیت است و این صنعت از بخش های مختلفی مانند صنعت توریسم سلامت تشکیل شده است که سه برابر توریسم معمولی درآمدزایی و ارزآوری برای کشور دارد. این وضعیت در حالی است که شاید از ۵ درصد ظرفیت کشور استفاده نکرده ایم.
وی ادامه داد: خیلی از کشورها به اندازه ایران ظرفیت صنایع دستی و میراث فرهنگی و گردشگری ندارند. در این حوزه بخش های مختلفی برای جذب گردشگری داریم که البته باید زیرساخت های آن فراهم شود؛ به عنوان مثال بناهای تاریخی باید بازسازی و احیا شود که اگر این مهم انجام شود، ظرفیت های بی نظیری برای ارزآوری وجود خواهد داشت.
خضری تصریح داشت: یکی از راه های تحول اقتصادی و اشتغال زایی و رشد تولید کشور ظرفیت بالا و ناب میراث فرهنگی و توریسم در سطح کشور است. وزارتخانه به لحاظ ساختاری باعث می شود قدرت مانور و تحول قدرتمند تری داشته باشد. وی با اشاره به اینکه صنایع دستی کشور زمانی زیر مجموعه وزارت صنعت و معدن بود، بیان داشت: گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی سه حوزه بسیار مهم و اساسی هستند که خودشان سه وزارتخانه هستند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۵:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


× شش = 42