آرتمیای دریاچه ارومیه منبع درآمد میلیون دلاری برای کشور است

آرتمیای دریاچه ارومیه منبع درآمد میلیون دلاری برای کشور است

آراز اذربایجان- نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به پرورش آرتمیا در دریاچه ارومیه بی توحهی شده است، گفت: ارزش بهره برداری از آرتمیای دریاچه ارومیه بسیار بالاست و حتی در صورت صادرات، منبع درآمد میلیون دلاری برای کشور خواهد بود.
سید سلمان ذاکربا بیان اینکه تاکنون ۹ گونه آرتمیا در دنیا به ثبت جهانی رسیده است، افزود: یکی از مهمترین گونه‌های آرتمیای ثبت شده به نام ” آرتمیا اورمیانا” است که در دریاچه ارومیه زیست می‌کند.
وی با بیان اینکه مرکز آرتمیای کشور نیز در بندر گلمانخانه ارومیه واقع شده است، اظهار داشت: شرایط و زیرساخت طبیعی برای پرورش آرتمیا در دریاچه ارومیه مهیا بوده ولی استفاده‌ای از آن نمی‌شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آرتمیا یکی از منابع غذایی اصلی ماهی های زینتی و خاویار است، گفت: با پرورش آرتمیا در کشور نه تنها می‌توان مانع خروج ارز از کشور شد بلکه با صادرات آن میلیون ها دلار ارز وارد کشور می شود.
وی با تاکید بر ضرورت پرورش آرتمیا در کشور و حمایت از بخش خصوصی در این راستا، بیان کرد: پرورش مصنوعی آرتمیا در جنوب کشور نیز باید مدنظر قرار گیرد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۴ ب.ظ

دیدگاه


9 + = هجده