آذربایحان غربی ۳۶۰۰ واحد مسکونی در کرمانشاه احداث می کند

آذربایحان غربی ۳۶۰۰ واحد مسکونی در کرمانشاه احداث می کند

آرازآذربایجان- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی از احداث سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.
محمود بدلی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهارداشت: مناطق معین استان در منطقه دالاهوی کرمانشاه شهرستان های ریجار، کرند غرب و گهواره است که شامل احداث سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی تخریب شده و دو هزار و ۴۰۰ واحد تعمیراتی است.
وی ادامه داد: از دو هزار و ۴۰۰ واحد نیازمند تعمیر تاکنون دو هزار و ۶۰ واحد برای اخذ تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند که تعمیرات این واحدها خاتمه یافته و تحویل صاحبان این واحدها شده و مابقی واحد ها یا مراجعه نکرده و یا پرونده آنها ناقص بود.
بدلی در خصوص وضعیت احداث سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی نیز گفت: از این تعداد سه هزار و ۳۵۷ واحد در مرحله پی کنی، سه هزار و ۲۱۵ واحد آرماتوربندی، سه هزار و ۱۶۰ فونداسیون، دو هزار و ۹۵۷ واحد اسکلت بندی، دو هزار و ۶۲۸ واحد دیوار چینی، دو هزار و ۷۷ واحد سفیدکاری و دو هزار واحد شیت بندی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در مجموع از سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در دست احداث یک هزار و ۸۰۱ واحد به اتمام رسیده و آماده واگذاری به صاحبان این واحدها در کرمانشاه است.
بدلی اضافه کرد: سقف تسهیلات که شامل تسهیلات بلاعوض هم است برای مساکن شهری ۷۳ میلیون با نرخ پنج درصد و مساکن روستایی هم ۵۷ میلیون با نرخ چهار درصد بوده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی افزود: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری در روند احداص واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه هشت تن سیمان رایگان و همچنین نقشه برداری، نظارت و آواربرداری رایگان انجام گرفته است.
وی یادآور شد: هر چند از همان لحظه زلزله اکیپ های استانی در مناطق زلزله زده مستقر بودند ولی بدلیل شرایط آب و هوایی، مراحل آواربرداری و تهیه نقشه احداث و تعمیرات واحدها به صورت رسمی از خردادماه امسال انجام گرفته و همه این اقدامات در مدت کمتر از شش ماه بوده است

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


+ 8 = نُه