آذربایجان غربی از نظر فضای ورزشی دانش آموزی در رتبه ۲۶ کشور قرار دارد

آذربایجان غربی از نظر فضای ورزشی دانش آموزی در رتبه ۲۶ کشور قرار دارد

آراز آذربایجان ، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: این استان از نظر سرانه دانش آموزی در فضای ورزشی سرپوشیده در رتبه ۲۶ و سرانه فضای ورزشی سر باز در رتبه ۳۱ کشور قرار دارد.
نادر اسدی افزود: سرانه فضای ورزشی استان به ترتیب سه سانتی‌متر برای فضای بسته ورزشی و ۱۲ سانتی‌متر برای فضای ورزشی باز است که نسبت به میانگین کشوری بسیار ناچیز است.
وی اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی به عنوان نهضت ملی زیرساخت‌های ورزشی در کشور در حال اجراست و در این راستا اعتبارات مطلوبی به این استان نیز تخصیص داده شده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل اموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: احداث ۳۰ چمن مصنوعی، ۱۵ کلاس درس تربیت بدنی، ۶ سالن سرپوشیده، ۱۵ مدرسه پویا با اعتبارات واریز شده در دست اقدام است.
اسدی با اشاره به افزایش نشاط، پویایی و تحرک در معلمان و دانش آموزان گفت: تمام این اقدامات در راستای افزایش نشاط و شادابی در جامعه هدف است و در این راستا فعال سازی انجمن‌های ورزشی و علمی در استان در دستور کار است.

وی اضافه کرد: اعضای این انجمن‌ها باید با برقراری ارتباط علمی، پژوهشی مستمر با مراکز دانشگاهی و علمی بتوانند به تحقق اهداف بخش تربیت بدنی و ورزش در راستای سلامت جامعه دانش آموزی و معلمان کمک کنند.
آذربایجان غربی دارای ۶۸۰ هزار دانش آموز است که در پنج هزار مدرسه تحصیل می‌کنند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


1 + = ده