معاون امور درماني دانشگاه علوم پزشکي آذربايجان غربي :

آذربایجان غربی با کمبود ۵۰۰ تخت بیمارستانی مواجه است

آذربایجان غربی با کمبود ۵۰۰ تخت بیمارستانی مواجه است

گروه خبر: معاون امور درمانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در حال حاضر استان با کمبود نزدیک ۵۰۰ تخت بیمارستانی مواجه است.
به گزارش آراز آذربایجان ،علی مسعودی با بیان اینکه متوسط کشوری به ازای هر هزار نفر ۱٫۵۹ تخت بیمارستانی است، اظهار کرد: این شاخص در استان ۱٫۷ تخت است که نشان دهنده فاصله زیاد استان با متوسط کشوری است.
وی تعداد تخت‌های بیمارستانی موجود استان را ۵ هزار و ۷۴۰ تخت عنوان و اضافه کرد: با توجه به تعداد جمعیت نزدیک ۵۰۰ تخت بیمارستانی کمبود داریم که با احداث و تکمیل بیمارستان‌های جدید این کمبود را تلاش داریم جبران کنیم.
مسعودی با اشاره به تکمیل و احداث ۶ بیمارستان در استان اظهار کرد: تکمیل بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی جهت لوی ارومیه، احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد، جایگزینی بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی میاندوآب، احداث بیمارستان‌های ۳۵۰ تختخوابی سلماس، ۶۴ تختخوابی اشنویه و توسعه بیمارستان امام خمینی نقده ازجمله برنامه‌های علوم پزشکی در جهت افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی استان است.
معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با اشاره به مرزی بودن استان و توجه به توسعه گردشگری سلامت به عنوان یک هدف مهم اظهار کرد: برای توسعه گردشگری سلامت یک سری بیمارستان در سطح استان در حال ساخت و بهره برداری هستند تا با افزایش تخت بیمارستانی و تجهیز آن گام مهمی در رونق گردشگری سلامت برداریم.
وی در خصوص شهرهای کوچک استان که فاقد بیمارستان هستند گفت: برای پرکردن خلاء بیمارستان در این شهرها از درمانگاه‌های ۲۴ ساعته استفاده خواهد شد تا مردم این مناطق بتوانند از خدمات درمانی مورد نیاز خود استفاده کنند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۳:۵۵ ب.ظ

دیدگاه


3 × = دوازده