مديرکل مديريت بحران شرکت مديريت منابع آب ايران مطرح کرد

آبگیری مناسب دریاچه ارومیه

آبگیری مناسب دریاچه ارومیه

گروه خبر: مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، گفت:در بارندگی‌های اخیر با رهاسازی هدفمند وزارت نیرو به منظور مدیریت نزولات جوی و آب‌های شیرین، اکوسیستم‌های آبی مناطق مختلف کشور اعم از تالاب‌ها، استخرها و به ویژه دریاچه ارومیه آبگیری مناسبی داشت.
به گزارش آراز آذربایجان، سیف‌الله آقابیگی با اشاره به استحصال خوب بارش‌ها در مخازن سدهای کشور نیز گفت: جانمایی مخازن سدها در مناطقی است که منابع آب پایدار و شیرین در رودخانه‌های بالادستی در جریان است.
وی افزود: مدیریت مخازن سدها از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۳ به منظور جمع‌آوری قطره قطره نزولات جوی با هدف کمک به تأمین مصارف مختلف با اولویت تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی و همچنین تأمین نیازهای زیست محیطی صورت گرفته است.
مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب خاطرنشان کرد: در بارندگی‌های اخیر با رهاسازی هدفمند وزارت نیرو به منظور مدیریت نزولات جوی و آب‌های شیرین، اکوسیستم‌های آبی مناطق مختلف کشور اعم از تالاب‌ها، استخرها و به ویژه دریاچه ارومیه آبگیری مناسبی داشت.
مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب با تشریح اقدامات پیشگیرانه وزارت نیرو به منظور مدیریت بارش‌ها و جلوگیری از خسارت سیلاب‌ اظهار داشت: مدیریت خوب و اقدامات پیشگیرانه مجموعه وزارت نیرو در ستاد و استان‌ها موجب شد در بارش‌های اخیر، بخش زیادی از ظرفیت منابع آبی سدهای کشور آبگیری شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


هشت × = 72