آئین بازگشایی مدارس در آذربایجان غربی برگزار شد

آئین بازگشایی مدارس در آذربایجان غربی برگزار شد

آرازآذربایجان،آئین بازگشایی مدارس در آذربایجان غربی با حضور معاون وزیر و مسئولان استانی در مدرسه کسایی ارومیه برگزار شد.
علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اول مهرماه در مراسم بازگشایی مدارس که در مدرسه کسایی ارومیه برگزار شد، افزود: در سالی که گذشت در بعد سرانه فضای آموزشی ۳دهم مترمربع به فضای آموزشی استان و ۵۰ درصد به سرانه فضای ورزشی اضافه شد.
وی تصریح کرد: در راستای پایش رشته ای و ایجاد رشته‌های جدید مطابق با آمایش سرزمینی که سیاست آموزش و پرورش مبنی بر توسعه آموزش های فنی و حرفه ای به منظور ایجاد اشتغال و کار آفرینی است، شاهد افزایش ۴.۲ درصدی نرخ ورودی دانش آموزان پایه دهم به رشته کارو دانش و فنی و حرفه ای بودیم.
مطهری یاد آور شد: ۲۰۶درصد از درآمدهای اقتصادی حاصل از هنرستان های استان در سال گذشته وصول شد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه شعار سال تحصیلی جدید مدرسه قوی- ایران قوی است، خاطرنشان کرد: دانش آموزان سرمایه‌های عظیم کشور و کلید پیشرفت و توسعه و پژوهش های علمی کشور هستند.
مطهری اظهار کرد: دانش آموزان با خودباوری و توجه به آرمان های ملی، دینی ومجاهدت در راه رسیدن به قله های پیشرفت می‌توانند موجب پیشرفت و توسعه کشور شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در سال گذشته آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی ۲۱رتبه برتر کشوری و ۴رتبه اول کشوری را دربخش الگوهای برتر تدریس کسب کرد.
وی ادامه داد: در سال گذشته ۴۰درصد از دانش آموزان پایه نهم به منظور انتخاب رشته بهینه سنجش توانایی شدند.
مطهری افزود: آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس ۱۴۳نفر شهید فرهنگی و ۷۷۷ شهید دانش آموز تقدیم کرده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۶ ب.ظ

دیدگاه


یک × 3 =