۹۷درصد پرونده های کلاهبرداری در آذربایجان غربی کشف شد

۹۷درصد پرونده های کلاهبرداری در آذربایجان غربی کشف شد

آرازآذربایجان- رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: ۹۷درصد پرونده های کلاهبرداری و ۹۳ درصد پرونده های جعل اسناد در این استان منجر به کشف شده که در نوع خود یک رکورد در کشور محسوب می شود.
سرهنگ سامان غنی زاده افزود: با کشف پرونده های مربوط به این دو حوزه، از ابتدای امسال ۱۲۳ نفر متهم به جعل و ۱۲۶ نفر متهم به کلاهبرداری در آذربایجان غربی دستگیر شده اند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین جعل انجام شده طی سال جاری با سهم ۴۹ درصدی مربوط به اسناد مالکیتی بوده است، اضافه کرد: ۳۶ درصد جعل های انجام شده در استان طی این مدت نیز به جعل مدارک هویتی اختصاص دارد.
وی بیان کرد: در حوزه کلاهبرداری نیز خرید و فروش مال غیر بیشترین سهم را در استان به خود اختصاص داده و سهم ۴۷ درصدی از کل کلاهبرداری ها داشته است.
وی ادامه داد: امسال همچنین ۵۸ فقره پرونده جرائم اقتصادی در آذربایجان غربی کشف و مورد بررسی قرار گرفته که ارزش ریالی این پرونده ها ۳۶۷ میلیارد ریال بوده است.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.
سرهنگ غنی زاده افزود: در این رابطه ۵۸ نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند.
به گزارش ایرنا، به نقل از فرمانده انتظامی آذربایجان غربی مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری ها و بد اخلاقی های اجتماعی و کاهش تصادف ها از اولویت های پنج گانه نیروی انتظامی این استان در سال جاری است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


9 + = هجده