نماينده مردم مياندوآب در مجلس:

گرمخانه‌ها نباید با کمبود امکانات ضروری و مواد غذایی مواجه باشند

گرمخانه‌ها نباید با کمبود امکانات ضروری و مواد غذایی  مواجه باشند

گروه خبر: باید در گرمخانه¬ها ،امکانات مورد نیاز همچون وسایل گرمایشی و مواد غذایی جهت ارائه خدمات در اختیار افراد بی‌سرپناهی قرار گیرد.
رئیس کارگروه بررسی آسیب‌های اجتماعی مجلس، از بازدید اعضای این کارگروه از گرمخانه‌ها برای بررسی نحوه ارائه خدمات به افراد بی‌سرپناه خبر داد و افزود: نتایج بررسی‌ها پیرامون وضعیت آسیب‌دیدگان به کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ ارائه خواهد شد.
همایون هاشمی، ضمن اعلام خبر بازدید اعضای کارگروه بررسی آسیب‌های اجتماعی مجلس از مراکز نگهداری از افراد بی‌سرپناه در تشریح جزییات آن، گفت: در این بازدید تعدادی از اهالی رسانه نیز اعضای کارگروه آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی را همراهی خواهند کرد.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گرمخانه‌ها نباید با کمبود امکانات مواجه باشند، ادامه داد: این بازدید با هدف بررسی میدانی از وضعیت افراد بی‌سرپناهی که در این گرمخانه‌ها سکونت داده می‌شوند و نحوه ارائه خدمات به آنها انجام خواهد شد.
رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آنچه مسلم است این گرمخانه‌ها در این فصل به دلیل سرمای هوا با مراجعه تعداد بیشتری از افراد بی‌سرپناه مواجه می‌شوند، بنابراین باید امکانات مورد نیاز همچون وسایل گرمایشی و مواد غذایی جهت ارائه خدمات در اختیار آنها قرار گیرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: این بازدید به منظور بررسی مشکلاتی که گرمخانه‌ها با آن مواجه هستند، انجام می‌شود و در آن با مسئولان این مراکز گفتگو کرده و تا حد امکان به آنها کمک خواهیم کرد.
رئیس کارگروه بررسی آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بی‌تردید نتایج بررسی‌های صورت گرفته پیرامون وضعیت آسیب‌‌دیدگان اجتماعی توسط این کارگروه به کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ منتقل خواهد شد تا بر اساس آن بودجه این بخش را تعیین کنند.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، در بیان عوامل اجتماعی مؤثر بر رفتار انحرافی و بزهکاری‌های گوناگون، ادامه داد: فقر یا رفاه بیش از حد خانواده‌ها، معاشرت با دوستان ناباب، بی‌هدف بودن، بیکاری، نوع شغل و میزان درآمد، رضایت و عدم رضایت شغلی، تراکم جمعیت، مهاجرت، بی‌عدالتی، اعتیاد به مواد مخدر و وسایل ارتباط جمعی از قبیل روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون در ارتکاب جرم و کجروی‌ها اثرگذار هستند.
رئیس کارگروه بررسی آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در پایان عدم وجود برنامه‌های کوتاه ، میان و بلند مدت در حوزه مدیریت مسائل اجتماعی و پیشگیری، اجرای فرآیندهای سنتی، پیچیده و طولانی در حوزه مدیریت مسائل، فقدان آمار و داده‌های رسمی و پایش های مستمر، انجام پژوهش و برنامه‌ریزی، عدم تطبیق نتیجه محور ارزیابی‌ها، غلبه رویکرد تنبیهی بر رویکرد پیشگیرانه و ترمیمی در حوزه‌های قانونگذاری و اجرا، عدم تخصیص به موقع بودجه و اعتبارات، کمبود نیروهای متخصص و آشنا به روش‌های نوین، ضعف کارکرد تربیتی و بازپروری زندان‎ها به دلیل تعداد زندانیان و کمبود منابع و ضعف نظارت و بازرسی موثر توسط دستگاه‌ها و مسئولان را از دلایل عدم موفقیت در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست. /

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


هشت − 3 =