پیگیری نمایندگان مجلس برای احیای دریاچه ارومیه

پیگیری نمایندگان مجلس برای احیای  دریاچه ارومیه

?گروه خبر: نماینده مردم تکاب، شاهین‌دژ، میاندوآب و تکاب در مجلس گفت: برای احیای دریاچه ارومیه ۲۰ تن از نمایندگان مجلس طی جلسات مختلف به دفعات این موضوع را به وزیر نیرو متذکر شده و کماکان پیگیر این موضوع حیاتی هستند.
به گزارش آراز آذربایجان حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت دریاچه ارومیه زمانی بحرانی‌تر شد که این مسئله تبدیل به یک سوژه سیاسی شد، اظهار داشت: دریاچه ارومیه فقط متعلق به آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه نیست؛ بلکه متعلق همه ایران است و غفلت از وضعیت بحرانی این دریاچه، سبب بروز مشکلات متعددی در بسیاری از استان‌های کشور می‌شود.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید باید برای حفظ حیثیت خود، دریاچه ارومیه را احیا کند.
نماینده مردم تکاب، شاهین‌دژ، میاندوآب و تکاب در مجلس، دریاچه ارومیه را عامل اصلی سرمایه‌گذاری و همچنین ایجاد اشتغال عنوان کرد و متذکر شد: تعلل در احیای دریاچه ارومیه، تعلل در اشتغال جوانان و عدم سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.
بیگی به پدید آمدن سونامی نمک و طوفان نمک در آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: این فاجعه نه تنها آذربایجان غربی بلکه استان‌ها و همچنین کشورهای هم‌جوار را احاطه می‌کند.
وی از غیرعملی بودن انتقال آب از دریای خزر به دریاچه ارومیه با توجه به بعد مسافت و همچنین ارتفاع بالای دریای خزر خبر داد و یادآور شد: انتقال دریای خزر به دریاچه ارومیه به نام آذربایجان غربی و به کام کشاورزان آذربایجان شرقی است.
نماینده مردم تکاب، شاهین‌دژ، میاندوآب و تکاب در مجلس شورای اسلامی، تنها راه‌حل احیای دریاچه ارومیه را انتقال رود زرینه‌رود به دریاچه ارومیه عنوان کرد.بیگی خاطرنشان کرد: همه باید در احیای دریاچه ارومیه با همدلی، یکپارچگی، عزم ملی و جهادی در جلوگیری از فاجعه خشک شدن دریاچه ارومیه تلاش کنیم و دفاع از دریاچه ارومیه حق مسلم مردم غیور آذربایجان غربی است.نماینده مردم تکاب، شاهین‌دژ، میاندوآب و تکاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در راستای احیای دریاچه ارومیه، تعداد ۲۰ نفر از نمایندگان مردم آذربایجان غربی طی جلسات مختلف به دفعات این موضوع را به وزیر نیرو متذکر شده و کماکان پیگیر این موضوع حیاتی هستند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۰۳ ب.ظ

دیدگاه


9 + هفت =