نماينده مردم بوکان درمجلس ادعا کرد

نصف جمعیت آذربایجان غربی را کردها تشکیل می دهند

گروه خبر: نماینده مردم بوکان درمجلس با تاکید بر اینکه در انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی کاندیدا نمی شود و سخنانش انتخاباتی نیست گفت: نصف جمعیت آذربایجان¬غربی را کردها تشکیل می¬دهند .
دکتر محمد قسیم عثمانی در برنامه مناظره شبکه یک سیما که با موضوع طرح شفافیت در آرای نمایندگان برگزار شد، دو بار اعلام کرد که در انتخابات آینده مجلس کاندیدا نمی شود.
وی ابتدا در واکنش به اصرار ذالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی که بر شفاف بودن آرای نمایندگان اصرار داشت، گفت که کاندیدا نمی شود و به همین دلیل سخنانش انتخاباتی نیست.
عثمانی در ادامه گفت: می گویند باید شفاف بود. وقتی نمی توانیم ترکیب جمعیتی استان آذربایجان غربی را اعلام کنیم چگونه شفاف باشیم.
وی افزود: اگر بگویم که نصف جمعیت استان را کرد تشکیل داده است و یک درصد مسئولیت استان با ماست تعدادی از مسئولین می گویند بروید تعداد کوردهایی را که در مراسم ۲۲ بهمن شرکت کرده اند بشمارید.وی در بخشی دیگر از این مناظره بار دیگر به موضوع عدم کاندیداتوری خود اشاره کرد و گفت: “والله و بالله و تالله” کاندیدا نمی شوم. و درجواب سئوال مجری برنامه که از علت این تصمیم پرسید، گفت: برای هفت پشتم بس است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از زریان موکریان، عثمانی در ادامه اعلام کرد که با طرح شفافیت آرای نمایندگان مخالف نیست ولی معتقد است اولویت کشور مشکلات مردم است نه شفافیت آرا وگرنه بنده حتی با در دست گرفتن پلاکارد رای خودم را در بعضی موارد اعلام کردم و از شفافیت نمی ترسم برای ما کردها ترس ملموس نیست.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۹:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


چهار + = 8