دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان خبرداد

روند افزایشی تعداد بیماران کرونایی در آذربایجان غربی

روند افزایشی تعداد بیماران کرونایی در آذربایجان غربی

آراز آذربایجان، دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود تعداد بستری های کرونایی در استان افزایش یابد.
دکتر سید جلیل موسوی با بیان اینکه شروع موج هفتم کرونا از هفته دوم تیرماه آغاز شده و اکنون در هفته ششم این پیک هستیم، افزود: مراجعات سرپایی در هفته جاری نسبت به یک هفته قبل و دو هفته قبل کاهش نسبی داشته که با توجه به تعطیلات و با شرکت گسترده مردم در مراسم عزاداری قابل توجیه است، اما بسترهای کل و بستری روزانه، تعداد بستری ها در آی سی یو و بیماران بدحال و فوتی ها رو به افزایش است یعنی هنوز به اوج موج هفتم نرسیده‌ایم.
این متخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: بر اساس تحلیل وضعیت، پیش بینی می شود در روزهای آتی مراجعات سرپایی بیماران کاملاً روند افزایشی داشته باشد و به تبع آن بستری ها نیز فزاینده خواهد بود.
دکتر موسوی با اشاره به آخرین وضعیت بستری، فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در استان افزود: در حال ۳۶٠ بیمار در بخش‌های کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد تست ۱۲۷ نفر مثبت و با تشخیص قطعی بستری هستند.
وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۷۲ بیمار در بخش‌های کرونایی استان بستری شدند که از این تعداد تست ۱۱ مورد از آنها مثبت است.
دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان از فوت ۵ کرونایی مثبت طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اظهار کرد: آمار مبتلایان مثبت در ۲۴ ساعت گذشته به ۸۹ نفر رسیده است.
این متخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۶ نفر به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کردند.
دکتر موسوی با اشاره به رنگ بندی کرونایی در استان نیز گفت: در حال حاضر ۴ شهرستان نقده، میاندوآب، پلدشت و چایپاره: قرمز، شهرستانهای ارومیه، شاهین دژ و اشنویه نارنجی و مابقی شهرها زرد هستند.
دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با اشاره به روند واکسیناسیون در استان افزود: تاکنون ۳۰ هزار و ۷۰۸ نفر دز یادآور را دریافت کرده‌اند که اصلاً قابل قبول و رضایت بخش نیست.
وی با بیان اینکه ۸۴.۳ درصد از افراد پنج سال به بالا در استان دز اول، ۷۵.۵ درصد دز دوم، ۳۴.۳درصد دز سوم و ۹۷ صدم درصد دوز یادآور و چهارم را تزریق کرده‌اند، خاطر نشان کرد: افرادی که دز سوم را نزده اند یا بیش از ۶ ماه از طریق آنها گذشته و دزیادآور را دریافت نکردند ایمنی لازم و کافی را ندارند و عملاً در مقابل کرونا آسیب پذیر هستند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


شش × = 30