مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر ضمانت اجرایی ندارند

مصوبات شورای مبارزه  با مواد مخدر ضمانت  اجرایی ندارند

گروه خبر: مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی یکی از ضعف‌های مطرح در حوزه مبارزه با مواد مخدر را نداشتن ضمانت اجرایی مطلوب برخی از بندهای سند جامع و نیز مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.
راضیه خدادوست در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: با وجود نیروهای متخصص و دلسوز که از ویژگی‌های مثبت نظام در برخورد با پدیده شوم مواد مخدر به حساب می‌آید انتظار می‌رود تا ضمانت‌های اجرایی نیز برای مصوبات در نظر گرفته شود. وی با اشاره به اینکه مواد مخدر به عنوان محصول شوم استکبار به کشور تحمیل شده است افزود: مبارزه با مواد مخدر عزم ملی می‌طلبد و این ظرفیت در جامعه اسلامی ایران وجود دارد.خدادوست با تاکید بر اینکه عمده رویکردهای این کمیته در سال گذشته و جاری آموزش و آگاه‌سازی است گفت: سال گذشته با برگزاری ۱۲ جلسه این کمیته ۴۶ مصوبه به تصویب رسید که از این تعداد ۴۱ مورد اجرایی شد.وی ادامه داد: به منظور آگاه سازی عمومی در خصوص خطرات اعتیاد سال گذشته برنامه‌هایی از قبیل برپایی نمایشگاه‌های توانمندسازی گروه‌های هدف با مشارکت فعالانه سازمان‌های مردم نهاد، نمایش‌های خیابانی، حضور در مدارس و ارگان‌ها، برگزاری اردوهای فرهنگی و ورزشی، کارگاه‌های آموزشی و نیز نشست‌های علمی به اجرا در آمد.
رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تقدیر از همراهی ارگان‌های مختلف با این کمیته ابراز امیدواری کرد تا با هم افزایی و ایجاد بسترهای همکاری بیشتر امکان اجرایی ساختن تعهدات سند جامع پیشگیری از اعتیاد در استان فراهم شود.
*لزوم به کارگیری ظرفیت‌های اجتماعی آذربایجان غربی در مبارزه با مواد مخدر
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی هم خواستار به کارگیری تمام ظرفیت‌های اجتماعی استان در راستای مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر شد.
سردار یحیی شرفی افزود: خلاء موجود در برقرار ارتباط منسجم مابین نهاد آموزش، خانواده و اجتماع موجب شده تا اثرات مبازره با مواد مخدر و نیز فعالیت‌های انجام گرفته از سوی ارگان‌ها در جامعه ملموس و اثرگذار نباشد.
وی با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام بر امر به معروف و نهی از منکر افزود: مواد مخدر به عنوان منکرترین منکرات نیازمند آن است تا همه مردم در هر پست و مقامی احساس مسئولیت کرده و نسبت به نهی از آن اقدام کنند.وی با بیان اینکه حوزه‌های اجتماعی می‌بایست برای اثرگذاری بیشتر فعالیت‌ها به این حوزه با جدیت بیشتری ورود کنند ادامه داد: اگر در فعالیت‌ها با اخلاص وبر اساس تکلیف دینی و قانونی عمل کنیم و نیز مسئولین به شکل کامل متمرکز این حوزه شوند می‌توان بیش از این‌ها شاهد نتایج مثبت بود.دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در ادامه بر لزوم شناسایی گروه‌های پرخطر و حمایت از آن‌ها بر اساس برنامه ریزی‌های اصولی تاکید کرد.
* انتخاب بهزیستی آذربایجان غربی به عنوان دستگاه برتر استانی در حوزه پیشگیری از اعتیاد
در ادامه جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبازره با مواد مخدر استان، لوح تقدیر دستگاه برتر در زمینه پیشگیری از اعتیاد به مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی اهدا شد.
سردار یحیی شرفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اهدای لوح تقدیری از زحمات مدیرکل بهزیستی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری اولیه از اعتیاد و نیز انتخاب بهزیستی استان به عنوان دستگاه برتر در این حوزه قدردانی کرد.
در بخشی از این لوح اهدایی خطاب به راضیه خدادوست آمده است: نیل به آرزوهای بزرگ، نیازمند فکر روشن، عزم راسخ، اراده استوار و شجاعت و اخلاص است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۴:۱۱ ق.ظ

دیدگاه


سه + = 8