نماينده مردم پيرانشهر در مجلس:

دولت اراده ای برای کنترل حاشیه نشینی ندارد

دولت اراده ای برای کنترل حاشیه نشینی ندارد

گروه خبر: نماینده مردم پیرانشهر در مجلس با بیان اینکه دولت اراده¬ای برای کنترل حاشیه نشینی ندارد گفت: متأسفانه دولت هیچ اقدامی برای ساماندهی بازار مسکن و جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی صورت نداده است.
به گزارش آرازآذربایجان ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تغییر و تحول در راس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گفت: آقای فتاح که سابقه وزارت در جمهوری اسلامی دارد ریاست بسیار خوب و پرثمری در کمیته امداد داشته است و قطع به یقین وی در بنیاد مستضعفان منشا اثرات خیری خواهد بود.
رسول خضری با اشاره به تغییر و تحول در راس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گفت: آقای فتاح که سابقه وزارت در جمهوری اسلامی دارد ریاست بسیار خوب و پرثمری در کمیته امداد داشته است و قطع به یقین وی در بنیاد مستضعفان منشا اثرات خیری خواهد بود. وی افزود: حضور ارزشمند آقای فتاح را در کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) را نمی‌توان نادیده گرفت چرا که وی با پیگیری و فعالیت‌های شبانه‌روزی مستمری عزیزان مددجوی این کمیته را چند برابر کرده و یکی از پایه‌های اصلی این افزایش در برنامه ششم توسعه و راضی کردن دولت به این کار شخص آقای فتاح بوده است. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: فتاح در هر جایی که مدیریت داشته است منشا اثرات فراوانی بوده است و در انتظار آن هستیم که فعالیت‌های شبانه‌روزی آقای فتاح و مدیریت جهادی وی را بالاتر از راس بنیاد مستضعفان مشاهده کنیم چرا که وی در هر جایی که حضور داشته نتایج بسیار فراوانی را برای جامعه داشته است؛ لذا باید او را فراتر از یک وزیر تصور کرد. گفت: آقای فتاح یکی سالم‌ترین، صادق‌ترین و فعال‌ترین افرادی بوده است که در راس مدیریت وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها حضور داشته است و باید کشور از خدمات وی استفاده بیشتری کند.
همچنین نماینده مجلس دهم گفت: در چند ماه اخیر مسئولان وزارت راه و شهرسازی بارها درباره برنامه های دولت برای ساماندهی بازار مسکن سخن گفته اند، اما متأسفانه این برنامه ها تنها بر روی کاغذ باقی مانده است.
رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از وضعیت آشفته بازار مسکن، گفت: متأسفانه دولت هیچ اقدامی برای ساماندهی بازار مسکن صورت نداده است.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند ماه اخیر مسئولان وزارت راه و شهرسازی بارها درباره برنامه های دولت برای ساماندهی بازار مسکن سخن گفته اند، اما متأسفانه این برنامه ها تنها بر روی کاغذ باقی مانده است.
متأسفانه با افزایش قیمت مسکن و تشدید نرخ اجاره، عملا خانوارها توان پرداخت هزینه ها را ندارند و مجبورند که در کانکس زندگی کنند .
وی نسبت به تشدید پدیده کانکس‌نشینی در اطراف کلانشهرها هشدار داد و گفت: متأسفانه با افزایش قیمت مسکن و تشدید نرخ اجاره، عملا خانوارها توان پرداخت هزینه ها را ندارند و مجبورند که در کانکس زندگی کنند .
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: قطعا اگر وضعیت بازار مسکن همان گونه ادامه یابد، در آینده باید شاهد وقوع پدیده چادرنشینی و کانکس نشینی مردم در اطراف تمام شهرها باشیم.
خضری ادامه داد: یکی از اولویت های اصلی در حوزه بازار مسکن، اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی است، بر اساس ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم، دولت مکلف به اخذ مالیات از خانه های خالی است، اما متأسفانه تاکنون این قانون اجرایی نشده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: بر اساس آمارها حدود سه میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که در صورت ساماندهی این مساکن، می توان مشکل مسکن مستأجران را حل کرد./

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


1 × = نُه