مجموعه اقتصادی دولت باید به دنبال تحول در اقتصاد سال ۹۳ کشور باشد

مجموعه اقتصادی دولت باید به دنبال تحول در اقتصاد سال ۹۳ کشور باشد

گروه خبر: نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس اظهار کرد:‌ مجموعه اقتصادی دولت اعم از معاونت برنامه‌ریزی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی باید به دنبال تحول در اقتصاد سال ۹۳ کشور باشد.
محمد علیپور در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در سال ۹۲ با توجه به گذشت نیمی از سال و کمبودهای موجود نمی‌توانیم شاهد رشد اقتصادی مثبتی باشیم و بنده صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی در این رابطه را تایید می‌کنم.
وی گفت: برنامه‌های دولت در صورت اجرا  نوید رشد اقتصادی امیدوارکننده‌ای را در سال ۹۳ می‌دهد و باید همه نهادها و ارگان‌ها در کنار دولت برای تحقق این موضوع گام بردارند.
علیپور افزود: فعالیت‌های دیپلماتیک دولت برای کاهش تحریم‌ها و رفع موانع سرمایه‌گذاری‌های خارجی به شرط موفقیت می‌تواند در رشد اقتصادی و کاهش مشکلات ناشی از تحریم‌ها تاثیرگذار باشد، ضمن آن که انتقال درآمدهای نفتی به داخل کشور و مدیریت پرداخت رایانه‌های نقدی و حذف دهک‌های بالا می‌تواند از ایجاد کسری بودجه جلوگیری و در نهایت به رشد اقتصادی کمک کند.
این عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: صحبت‌های بی‌اساس و غیر کارشناسی، چند صدایی و نوسانات شدید بی‌شک بر اقتصاد کشور لطمه می‌زند و به عنوان مانعی جدی بر سر راه توسعه و رشد اقتصادی کشور می‌تواند تاثیرگذار باشد، البته ثبات نسبی در قیمت‌ها و کنترل تورم نقطه به نقطه صرف نظر از افزایش قیمت‌های اخیر بر برخی از کالاهای لبنی و دامی نیز نویدبخش آینده‌ای خوب برای اقتصاد کشور است که با برنامه‌های دولت محقق شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توجه به مناطق آزاد، گفت: آنچه که دولت در برنامه‌های خود پیش از این اعلام کرده بود تسهیل ارتباطات تجاری و رفع برخی از موانع توسعه اقتصادی در گمرکات کشور است و این نکته جای امیدواری زیادی را برای مردم ایجاد کرد.
نماینده مردم ماکو در پایان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ماکو یکی از مناطق آزاد تجاری کشور است که نیازمند توجه ویژه است و انتخاب مدیرعاملی توانمند برای این منطقه موجی از امید را در کشور ایجاد کرده است، اما متاسفانه در هیئت مدیره افرادی گنجانده شده‌اند که به لحاظ سابقه سیاسی و اقتصادی مورد قبول مردم نیستند و از این بابت نارضایتی‌هایی ایجاد شده است که باید دولت به آن توجه جدی نماید، چرا که ۷ هزار بیکار این منطقه چشم‌ انتظار سامان یافتن این مرکز تجاری و اقتصادی در شمالغرب کشور هستند

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


هفت + 7 =