نماينده مردم اروميه در مجلس :

وزارت بهداشت رسیدگی کند چرا کودکان مرزنشین آذربایجان دچار سرطان می‌شوند

وزارت بهداشت رسیدگی کند چرا کودکان مرزنشین آذربایجان دچار سرطان می‌شوند

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اختلافات مهمی که در طرح تحول سلامت وجود دارد این است که در مرحله نخست از درمان آغاز شد اما وزارت بهداشت و درمان باید توجه بیشتری به پیشگیری می‌کرد.
نادر قاضی‌پور با انتقاد از اجرا نشدن کامل طرح تحول سلامت اظهار داشت: متاسفانه با توجه به اینکه منابع محدود و مصارف نامحدود بود این طرح با مشکلات عدیده و کمبود شدید مالی روبه‌رو شده و از دولت هزینه‌های بسیاری اخذ شد در حالی که در آن زمان در آن سوی پول معلمان آموزش و پرورش به موقع داده نمی‌شد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از اختلافات مهم دیگری که در طرح تحول سلامت وجود دارد این است که در مرحله نخست از درمان آغاز شد اما وزارت بهداشت و درمان باید توجه بیشتری به پیشگیری می‌کرد.
قاضی‌پور با اشاره به ملاقات کودکان سرطانی در ارومیه افزود: با توجه به اینکه بیشتر این کودکان از مناطق مرزی آذربایجان‌غربی همچون پیرانشهر و سردشت برای مداوا به مرکز استان انتقال داده شده بودند، وزارت بهداشت باید به این مسئله که چرا کودکان مرزنشین استان دچار بیماری سرطان می‌شوند به سرعت علل‌یابی و رسیدگی کند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: یعنی اگر این بیماری از تغذیه یا ژنتیک است باید مشخص شود که چرا بیماری‌های ژنتیکی و لزوم ارگانیک بودن تغذیه مطرح نشده و چرا گندم و گوشت از برزیل و کانادا وارد ایران می‌شود.
همچنین نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: نتایج بررسی محصولات تراریخته کشاورزی توسط دو کمیسیون، تا ?? روز آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام می‌شود. معصومه آقاپور در حاشیه سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به آذربایجان غربی با اشاره به بررسی محصولات تراریخته کشاورزی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این باره دو کمیسیون‌ کشاورزی و امنیت، به عنوان اولویت نخست از سوی هیئت رئیسه، مسئول بررسی در این زمینه شده و نتیجه آن تا ۱۰ روز آینده به صحن علنی مجلس شورای اسلامی می‌آید.
آقاپور تصریح کرد: بنابراین گزارش مکتوب محصولات تراریخته کشاورزی در مجلس مطرح شده و نظرات تخصصی پس از رای‌گیری اطلاع‌رسانی می‌شود.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بی‌تردید مجلس دهم مجلس تخصص‌گرا بوده و هدف آن توسعه کشور است.
وی با تاکید بر اینکه الگوی جدید قراردادهای نفتی در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است گفت: در مجلس شورای اسلامی مرکز پژوهش و کارگروه‌های تخصصی در شاخه‌های اقتصاد، بودجه‌بندی، کمیسیون شوراها، اصل ۹۰ و کمیسیون‌های حقوقی و قضایی‌ وجود داشته و کارها به صورت کاملا کارشناسی و تخصصی بررسی و در صحن علنی مطرح و نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه اخذ می‌شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


2 × یک =