امام جمعه اروميه:

فساد و تجمل ‌گرایی مسئولین باعث بدبینی مردم به انقلاب می‌شود

فساد و تجمل ‌گرایی مسئولین باعث بدبینی مردم  به انقلاب می‌شود

گروه خبر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان_غربی و امام جمعه ارومیه گفت: نیروهای اطلاعات باید جلوی فساد را بگیرند که فساد باعث بدبینی مردم به انقلاب می‌شود که عامل فسادها تجمل ‌گرایی مسئولین است که باید از بین رود.
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در جمع نمازگزاران ارومیه ای با بیان اینکه نیروهای اطلاعات خدمات زیادی به انقلاب کرده‌اند که به‌صورت گمنام خدمت می‌کنند افزود: نیروهای اطلاعات در دادن صلاحیت به مسئولان مماشات نکنند، و اگر این کار را بکنند همچون خیانت به مردم بوده و باید در نزد خداوند جوابگو باشد.
به گزارش آرازآذربایجان ، وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات توسط انقلاب و امام ایجادشده که و باید همیشه انقلابی باشد و جناح چپ و راست در این نیروها نباید بیان شود ادامه داد: مسئولان بلند پایه و مردم نیز که مسئولین را انتخاب می‌کنند باید دقت کافی داشته باشند تا افراد امین مسئولیت را بر عهده بگیرند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: نیروهای اطلاعات باید جلوی فساد را بگیرند که فساد باعث بدبینی مردم به انقلاب می‌شود که عامل فسادها تجمل ‌گرایی مسئولین است که باید از بین رود.
حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه سپاه پاسداران اسلامی از ابتدا انقلاب اسلامی تاکنون خدماتی شایانی به کشور کرده‌ که مقام معظم رهبری نیز از سپاه راضی است اضافه کرد: مسئله معنویت و توسل به ائمه اطهار و خشوع باید در میان سپاهیان اهمیت فروانی داشته باشد که سپاه پاسداران باید علاوه بر داخل کشور باید در مسائل خارج کشور نیز توجه کند که سبب سرافرازی و قدرتمندی نظام جمهوری اسلامی در تمام جوانب شود.
امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه امروزه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسیار قدرتمند بوده که توانسته وظایفی که بر عهده دارد به‌خوبی انجام دهد و اقتدار کشور را در منطقه ثابت کرده است گفت: ولایت حضرت ابوالفضل (ع) روز جانباز نام‌گذاری شده که مقام جانباز کمتر از مقام شهید نبوده و رنج و درد را سالیان دراز تحمل می‌کنند.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در خصوص مقام جانباز فرموده‌اند که زبان ما عاجز است که مقام جانباز را توصیف کنیم که باوجود این همه سختی که تحمل می‌کنند هیچ‌وقت تسلیم نمی‌شود و نماد مقاومت‌اند.
امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند که اعضای بدن جانبازان در جنگ و جهاد در دین از دست رفته‌اند زودتر فرد جانباز وارد بهشت می‌شود گفت: مقام همسر جانبازان بسیار والاست که با خدمت به همسران جانبازان اجر و پاداش اخروی را بسیاری کسب می کنند.حجت الاسلام قریشی در ادامه خطبه های نماز جمعه افزود: مقام معظم رهبری در خصوص حمله آمریکا به سوریه فرمودند که رئیس‌جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور فرانسه جنایتکارند و نتیجه این حمله شکست خواهد بود و نتیجه آن را خواهند دید.
امام جمعه ارومیه با اشاره به فرارسیدن ماه شعبان خاطرنشان کرد: رجب و شعبان مقدمه‌ای برای استفاده از ماه رمضان است که بتوان از این ماه به نحو احسن استفاده کرده و از فضایل این ماه بهره‌مند شد.
وی اضافه کرد: بهترین عمل در ماه شعبان صدقه به فقرا و استغفار گناهان بوده و کسی که در این ماه صدقه دهد خداوند این صدقه را افزایش می‌دهد و در قیامت این صدقه به شخص برمی گردد.وی یاد آور شد: در روایات آمده است که قدرتمندان و حکمرانان در دنیا درزمانی که نمی‌خواستند اموال و قدرت خود را از دست دادند و کسانی دیگر جای آن را گرفتند بنابراین همه افراد از این دنیا می‌روند بنابراین شایسته است انسان همیشه به فکر مرگ باشد.امام جمعه ارومیه گفت:در روز آخرت اعضا و جوارح انسان برخلاف انسان شهادت می‌دهند و در قیامت قدم‌ها می‌لرزد و قلب‌ها از ترس می‌لرزند و چهره افراد خیّر سفید است و چهره افراد گناهکار سیاه می‌شود و در آن روز پرده‌ها کنار می‌رود و خداوند در این روز بر اساس قسط و عدل میان مردم قضاوت می‌کند.
وی با بیان اینکه باید همیشه فکر مرگ و آخرت باشد که این دنیا فانی است و باید از کسانی فوت کرده‌اند عبرت گرفت قبل از این‌که دیگران از ما عبرت بگیرند گفت: اعضا خانواده نباید به یکدیگر ظلم کنند و کسانی که همسر خود را از دست می‌دهند می‌توانند بعد از فوت همسر خود ازدواج کنند و مخالفت سایر اعضا خانواده ظلم است و نباید با این کار مخالفت کرد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱:۰۶ ب.ظ

دیدگاه


دو + 2 =