سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی در معادن آذربایجان‌غربی

سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی در معادن آذربایجان‌غربی

آراز آذربایجان- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۴۸۵ معدن در این استان فعال است که حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده روی آنها به ۱۰ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال می‎‌رسد.
پریسا عابدپور با بیان اینکه در این استان تاکنون ۱۸۶ پروانه اکتشاف صادر شده، افزود: هم اکنون ۳۸ گواهینامه کشف نیز داریم که همه آنها به مرور تبدیل به پروانه بهره‌برداری خواهد شد.
وی ادامه داد: ذخیره قطعی معادن آذربایجان‌غربی ۱۶ میلیارد تن بوده که در این بخش برای هشت هزار نفر به صورت مستقیم در بخش معدن استان اشتغال فراهم شده است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۸۰ درصد معادن استان فعال هستند و باقی معادن از طریق اجرای طرح احیا و فعال سازی صنایع و معادن کوچک از سال ۱۳۹۸ با رفع مشکلاتی نظیر سرمایه گذاری، هزینه ماشین آلات و احداث واحد فرآوری فعال می‌شوند.
عابدپور در خصوص مشکلات معادن آذربایجان‌غربی نیز گفت: شرایط اقلیمی و آب و هوایی در این استان باعث شده بسیاری از معادن استان سه تا چهار ماه در سال به خاطر بارش و سرمای هوا توان فعالیت نداشته باشد که این امر در کنار خام‌فروشی از جمله مهمترین مشکلات به شمار می‌رود.
وی بیان کرد: امروزه معادن و مواد معدنی موجود در کشور به اصلی ترین عامل توسعه اقتصادی تبدیل شده که آهن و فولاد نیز از مهمترین مواد معدنی برای توسعه اقتصادی، ثروت آفرینی، اشتغالزایی و افزایش ارزش افزوده است.
آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های غنی در حوزه معدنی است ولی کمبود واحدهای فرآوری، موجب فروش خام بسیاری از این مواد معدنی می‌شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۴۸ ب.ظ

دیدگاه


2 + یک =