سخنگوي فراکسيون دانشگاهيان:

دغدغه مردم انتصابات اخیر وزارت علوم نیست

دغدغه مردم انتصابات اخیر وزارت علوم نیست

گروه خبر: سخنگوی فراکسیون دانشگاهیان با بیان اینکه در شرایط فعلی انتصابات انجام شده در وزارت علوم از دغدغه‌های مردم نیست و نباید وقت مجلس با چنین موضوعاتی گرفته شود، گفت: وقتی عملکرد شخصی در فعالیت‌های گذشته‌اش مناسب باشد به طور حتم در وزارت مربوطه مورد استفاده قرار می‌گیرد و جعفر توفیقی در زمان سرپرستی عملکرد مناسبی داشت.
موید حسینی صدر در گفت‌وگو با خانه ملت، توضیح داد: انتخاب معاونان، حق هر وزیر است، مجلس هم نمی‌تواند در مواردی که دغدغه مردم نیست و در اولویت‌های دوم و سوم کشور قرار می‌گیرد بخواهد فعالیت وزیر را با مشکل مواجه کند.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در چنین مواردی مردم با این چالش روبه‌رو می‌شوند که آیا نمایندگان با وزیر علوم مسئله شخصی دارند یا دغدغه مردم در ذهنشان است.
وی افزود: زمانی استیضاح وزیر مطرح می‌شود که عملکرد ضعیف در اداره کردن دانشگاه‌ها داشته باشد و به توسعه دانشگاه‌ها فکر نکرده یا ارتقای علمی، کمی و کیفی دانشگاه‌ها مد نظر او قرار نگرفته باشد، اما اینکه در شرایط فعلی به خاطر انتصاباتی که انجام شده مورد سوال یا استیضاح قرار بگیرد چندان صحیح نیست و انعکاس خوبی بین جامعه دانشگاهی نخواهد داشت.
این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: من خود استاد دانشگاه هستم و معتقدم که تغییرات انجام شده توسط آقای توفیقی در دانشگاه انعکاس خوبی داشته است و باید به این موضوع توجه داشت که نخبگان جامعه از حرکات آقای توفیقی حمایت کرده‌اند و طبیعی است که آقای وزیر بخواهد از ایشان در وزارتخانه استفاده کند.
حسینی صدر یادآور شد: بهتر است نمایندگان در شرایط کنونی به‌دنبال بحث‌های منطقه‌ای خود باشند، به عنوان مثال پیگیر ساختمان دانشگاه‌های مناطق، حقوق اساتید دانشگاه‌ها و به طور کلی به فکر دغدغه‌های دانشگاهیان باشند.
سخنگوی فراکسیون دانشگاهیان افزود: البته باید به نقش نظارتی مجلس هم اشاره کرد و اینکه باید به استعلامات انجام شده از وزارت اطلاعات و نهادهای نظارتی توجه کرد و طبیعی است اگر مشکلی جدی در رابطه با این افراد وجود داشت نباید از آن‌ها استفاده شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۵:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


شش − 3 =