افتتاح بیمارستان آیت الله خویی بعد از ۲۵ سال انتظار

افتتاح بیمارستان آیت الله خویی بعد از ۲۵ سال انتظار

گروه گزارش: بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی آیت الله خویی بعد از ۲۵ سال از آغاز احداث آن، نیمه اول امسال آماده بهره برداری شده و با اتمام آن بخشی از کمبودهای درمانی شمال استان برطرف می‌شود.
اساسنامه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی آیت‌الله العظمی خویی(ره) در زمینی به وسعت ۳۷ هکتار، اردیبهشت ماه سال ۷۱ به ثبت رسیده و موافقت ساخت این بیمارستان در ۶ اردیبهشت ماه سال ۷۲ توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده است.
ساخت این بیمارستان از سال ۷۵ به همت مردم خیر خوی آغاز و در این مدت پیشرفت فیزیکی چندانی نداشت اما در سال ۹۱ و پس از کاهش تعداد تخت های آن به ۲۲۰ برای تکمیل به دانشگاه علوم پزشکی استان و از طریق دانشگاه به پیمانکار واگذار شده اما به دلیل کمبود منابع مالی روند احداث آن همچنان کد بود تا اینکه دولت سال گذشته با تزریق اعتبارات ویژه ای مصمم به اتمام این پروژه کرد.
در حال حاضر این طرح با پیشرفت فیزیکی ۹۸٫۵ درصد همزمان با مراحل اتمام تجهیز را طی می کند و بنا به گفته مسئولان قرار است شهریورماه امسال همزمان با هفته دولت به بهره برداری برسد.شهرستان خوی با توجه به موقعیتی که در منطقه داراست سالانه میزبان هزاران بیمار از شهرهای مجاور مانند قره ضیاالدین، چالدران، ماکو و دیگر شهرهای شمال آذربایجان غربی است اما این شهرستان تنها دارای دو بیمارستان است.
بیمارستان آیت الله خویی شهریورماه به بهره_برداری می رسد
فرماندار خوی در خصوص آخرین وضعیت این بیمارستان با بیان اینکه بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی امام خمینی ارومیه هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۸٫۵ درصد شهریورماه امسال به بهره برداری می رسد گفت: در حال حاضر همزمان با اتمام ساخت، بخشهای مختلف آن به امکانات تجهیز می شود.
محمد عابدی با اشاره به اینکه برای اتمام و تجهیز این بیمارستان پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز است خاطرنشان کرد: تاکنون برای اجرای این طرح بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.وی با اشاره به قدمت بالای دو بیمارستان این شهرستان اظهارداشت: هم اکنون ۳۰۰ تخت بیمارستانی در خوی وجود دارد که با توجه به حضور بیماران شهرهای اطراف و خود شهرستان خوی جوابگوی نیازها نیست.
فرماندار خوی همچنین از بهره برداری هشت مرکز جامع سلامت با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت خبر داد و افزود: با بهره برداری از این طرح ها شاخص های بهداشتی و درمانی این شهرستان ارتقا می یابد.
زیرساخت های و انشعابات کامل آب و برق بیمارستان خوی باید تکمیل شود
عابدی با بیان اینکه هم اکنون احداث بیمارستان آیت الله خویی در مراحل پایانی قرار دارد و با توجه به اهمیت بهره برداری از آن باید تمامی زیرساخت ها و انشعابات آب و برق و … آن به موقع تکمیل شود اضافه کرد: تامین انشعابات آب، برق و گاز در این مدت باقی مانده با همکاری شرکت های خدمات رسان استان انجام می گیرد.
فرماندار خوی با اشاره به اینکه این بیمارستان در زمینی به مساحت سه هکتار و زیربنای ۱۵هزار مترمربع و در سه طبقه احداث می شود افزود: تسریع در روند اجرای این طرح توسط دانشگاه علوم پزشکی از سال ۸۶ آغاز شد که هم اکنون شاهد مراحل پایانی آن هستیم.
عابدی با بیان اینکه این بیمارستان شامل بخش های ای، سی، یو و ان، آی، سی، یو و سی، سی، یو و دیالیز است عنوان کرد: همچنین بیمارستان آیت الله خویی داری ۲۰ بخش و درمانگاه اختصاصی است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از مهر ، بیمارستان خیریه آیت الله خویی در صورت اجرا دارای ۲۰ بخش اصلی حوزه درمان، شامل بخش های تخصصی جراحی مغز و اعصاب، قلب و عروق، کلیه و مجاری ادرار، غدد داخلی، امراض عفونی، خون، ارتوپدی، سوانح و سوختگی، چشم پزشکی، گوش، حلق و بینی، اعصاب و روان و دندانپزشکی خواهد بود.
Arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۹:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


هشت × = 32