فاصله چندین میلیونی یک عقد ساده با عقد تجملاتی

فاصله چندین میلیونی یک عقد ساده با عقد تجملاتی

گروه گزارش:برای شروع یک زندگی مشترک زوج های جوان سلیقه های مختلفی دارند، بعضی ها با هزینه های کم زندگی خود را شروع می کنند و بعضی ها دوست دارند با هزینه های زیاد و تشریفات زندگی خود را شروع نمایند. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از اروم نیوز؛ برای شروع یک زندگی مشترک زوج های جوان سلیقه های مختلفی دارند، بعضی ها با هزینه های کم زندگی خود را شروع می کنند و بعضی ها دوست دارند با هزینه های زیاد و تشریفات زندگی خود را شروع نمایند، ولی تقریبا برای همه ما ثابت شده است که افرادی که زندگی خود را با توکل به خدا و هزینه های کم شروع کرده اند خوشبخت تر از دیگران هستند.این نوشته بر آن است تا گریزی بزند به مواردی که می‌تواند از عوامل مؤثر و تعیین‌کننده در نوسان نرخ ازدواج باشد که یکی از آنها هزینه های عروسی است.
*هزینه آزمایشات
اولین هزینه ای که داماد بعد از گرفتن بله از عروس خانم متحمل می شود هزینه آزمایشات قبل از ازدواج است، که اگر در یک مرکز بهداشت دولتی صورت گیرد به قیمت مناسب تمام می شود و اگر در یک مطب خصوصی باشد هزینه آن از ۲۰ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان می باشد.
* حلقه ازدواج
دومین هزینه، هزینه خرید حلقه ازدواج است که بستگی به سلیقه و پول افراد دارد و مبلغ آن نیز از ۵۰۰ هزار تومان شروع می شود و تا پنج میلیون تومان نیز بنا به پرس جو هایی که از طلافروشان داشتیم ادامه دارد.
*دفتر ثبت ازدواج
هزینه بعدی هزینه دفتر ثبت ازدواج است که بنا به محله و منطقه آن دفتر ثبت ازدواج و برنامه های جانبی آن محضر که شامل سفره عقد و از این برنامه ها می شود متفاوت است و هزینه آن از ۱۰۰ هزارتومان گرفته و تا ۳۰۰ هزار تومان نیز می باشد.
*وسایل مورد نیاز برای مراسم عقد کنان
بردن عروس برای خرید لوازم مورد نیاز و لباس برای مجلس عقد کنان و کیف و کفش و غیره ….یکی از هزینه های بزرگ است؛ خرید لوازم آرایشی اکنون به حد بالایی رسیده است و اغلب نو عروسان دوست دارند از لوازم خارجی و گران قیمت استفاده نمایند که هزینه های بسیار گزاف را شامل می شود که این هزینه ها نیز از یک میلیون تا پنج میلیون را شامل می شود.
*تالار عروسی
هزینه بعدی تالار برای مراسم جشن عقد است که این امر هم بستگی به سلیقه افراد دارد بعضی ها دوست دارند این جشن در منزل و کاملا ساده برگزار شود و بعضی ها هم دوست دارند این مراسم در تالار های بالای شهر برگزار شود که قیمت تالارهای بالای شهر از دو میلیون تا سه میلیون است و هزینه تالارهای پایین شهر از ۵۰۰ هزار تا ۷۰۰ و پنجاه هزار ادامه دارد.
*لباس عروس
بعد از رزرو تالار و رزرو آرایشگاه یکی از کارها ،کرایه لباس عروس است که هزینه آن نیز از ۲۰۰ هزار تا یک میلیون تومان خرج دارد که اگر نو عروسی دوست داشته باشد لباس آک بند بپوشند و نوع آن نیز خارجی باشد در این صورت هزینه آن به مراتب بالا تر خواهد بود.
*آرایشگاه
آرایش عروس هم در مناطق پایین و بالای شهر با قیمت های متفاوتی صورت می پذیرد، و آرایشگاهها از ۲۰۰ هزار تا یک میلیون به بالا عروس را آرایش می کنند.
*کیک و شیرینی
هزینه میوه و شیرینی و آجیل و کیک مراسم عقد هم مختلف می باشد و بستگی به نوع میوه و شیرینی و تعداد مهمان ها دارد که قیمت آنها نیزاز۴۰۰ هزار تا یک میلیون تومان در نوسان است.
*سفره عقد
هزینه بعدی هزینه سفره عقد است که این قلم نیز از ۳۰۰ هزار تا یک میلیون خرج دارد و با توجه به سلیقه افراد و منطقه ای که سفره عقد از آنجا کرایه می شود متفاوت است.
*طلا و جواهر
هزینه خرید طلا و سرویس که جز پرهزینه ترین اقلام عروسی بشمار می رود برای عروس خانم ها بنا به سلیقه و پول افراد از دو میلیون تا ۳۰ ملیون به بالا متفاوت است.این ها بخشی از هزینه های مراسم عقد کنان بود که هم می شد ساده تر گرفت و هم می شود تجملاتی تر گرفت.حال بماند هزینه های مراسم حنا بندان، روز عروسی و مراسم پاتختی که هریک از این ها نیز بسته به شرایط و معیارهای افراد متفاوت است.و اما طرف دیگر قضیه اینکه، در کشور نهادی وجود دارد به نام کانون ازدواج آسان که تمامی هزینه های بالا را بر عهده می گیرد .در ارومیه نیز این کانون شعبه ای دارد که در خیابان مافی روبروی تاکسی رانی واقع شده است که تنها با ۷۵۰ هزار تومان به غیر از هزینه تالار تمام آن هزینه های گفته شده را برعهده می گیرد و اکثر تالار های ارومیه را با نصف قیمت در اختیار مراجعه کنندگان به این کانون قرار می گیرد.کانون ازدواج آسان جوانان کشور برای اولین بار طرحی ابتکاری در جهت مقابله عملی با تهاجم فرهنگی، احیای سنت حسنه نبوی ازدواج و بر آورده شدن یکی از آرزوهای بزرگ خانواده ها و جوانان عزیز بر پا شده است. که علاوه بر هزینه ناچیز برای ازدواج جهیزیه جوانان را نیز تامین می کند ؛و نه قلم از لوازم مورد نیاز منزل را با قیمت دو ملیون و ششصد هزار در اختیار مراجعه کنندگان به این کانون قرار می دهد.فراز غفارزاده مدیر کانون ازدواج آسان ارومیه گفت: این کانون در سال ۹۲ در سطح ازدواج رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است، اما متاسفانه امسال رتبه یازده را هم به خود اختصاص نمی دهد، چون این کانون از طرف مسئولین حمایت نمی شود.وی افزود: ما امسال ۲۸۱ مورد ازدواج داشتیم که نسبت به سال اخیر چندین برابر کاهش داشته است، چون هنوز مجوز این کار به ما داده نشده است.غفار زاده با بیان اینکه تمام تلاش این سازمان سر و سامان گرفتن جوانان و ریشه کن کردن فساد در جامعه است گفت: متاسفانه هنوز بسیاری از مسئولان نمی دانند که کانونی به نام کانون ازدواج در ارومیه وجود دارد.وی افزود: با توجه به اینکه ما یک شعبه هم در تبریز داریم و این شعبه برخلاف شهر ارومیه از حمایت کامل مسئولان این استان بر خوردار است و حتی تالارهای رایگان هم در اختیار ما قرار می دهند تا جوانان هزینه های گزاف را متحمل نشوند.
غفارزاده از مسئولان خواست تا کمک کنند که ازدواج آسان در ارومیه هم جایگزین ازدواج سخت و پر هزینه شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۴۸ ق.ظ

دیدگاه


+ 6 = ده