نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:

احیای جاده ابریشم به اقتصاد آذربایجان‌غربی کمک می‌کند

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: باید جاده ابریشم را از نو احیاء کرده و توجه دولت را بر این موضوع متمرکز کنیم که آذربایجان‌غربی استانی راهبردی از لحاظ تجاری است.
حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر ، با اشاره به لزوم احیای جاده ابریشم اظهار داشت: بحث جاده ابریشم یک موضوع تجاری بوده و از کشور چین تا اروپا را شامل می‌شود و ایران نیز در این محدوده قرار گرفته و از سوی دیگر، شهر ارومیه در کانون اتصال جاده ابریشم قرار دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی با چند کشور مرز مشترک دارد و متمدن‌ترین شهر در کشور تلقی می‌شود، اگر بتوان جاده ابریشم را از نو احیاء کرده و توجه دولت را بر این موضوع متمرکز کنیم که آذربایجان‌غربی استانی راهبردی از لحاظ تجاری است، این استان مرکز عمده صادرات تلقی می‌شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس ‌‌بیان کرد: باید در آذربایجان‌غربی میدان تجاری و صادراتی تشکیل شده و این استان قطب صادرات کشور شود. باید بتوان با همراهی استاندار‌، مسئولان اقتصادی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی، این منطقه را منطقه تجاری اعلام کرده و هم اکنون بزرگراه منطقه سرو در حال پایان است و باید منطقه ویژه اقتصادی را فعال کرد تا مردم ارومیه صاحب شغل و درآمد شوند.
‌ به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تسنیم،ذاکر تصریح کرد: بنابراین با عزمی بلند و با انسجام ۱۲ نماینده استان، باید بتوان ضمن رفع موانع بیکاری و رسیدگی به دهک‌های پایین جامعه، به اهداف مورد نظر دسترسی یافت.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


8 + = هفده