FATF را برای مصلحت ملتی که قامتش زیر فشارخمیده تصویب کنیم

FATF را برای مصلحت ملتی که قامتش زیر فشارخمیده  تصویب کنیم

گروه جامعه: یکی از نقدهایی که مخالفان الحاق ایران به FATF مطرح می کنند این است: طبق مفاد FATF اگر آمریکا یا اسرائیل خواهان استرداد هر کدام از شهروندان ایرانی شوند، ایران باید فرد مذکور را دست بسته تحویل دهد!
سپس از افرادی مثل سردار قاسم سلیمانی نام می برند و می پرسند: اگر فردای روزی که به FATF ملحق شدیم آمریکا قاسم سلیمانی را از ما خواست، موظف ایم این کار را بکنیم!
در این باره دو نکته حائز اهمیت است:
۱ – اصل موضوع دروغ است. استرداد در مقررات بین المللی، پلیس و قواعد خاص خود را دارد و این گونه نیست که هر کشوری هر کسی را بخواهد بقیه موظف باشند او را تحویل دهند. مگر اکنون که قریب به اتفاق کشورهای جهان در FATF هستند، هر روز شهروندان یکدیگر را از جلب می کنند؟ حتی در روابط کشورهایی که با یکدیگر مخالف یا حتی دشمن اند چنین چیزی وجود ندارد و اساساً FATF مکانیزمی برای مبادلات بانکی است نه استرداد مجرمین.
کسانی که چنین تصوری دارند، فکر می کنند نظام بین الملل نیز مانند برخی امور داخلی ایران است که موازی کاری کنند و از یک سو با اینترپل و معاهدات دو جانبه در صدد استرداد مجرمین باشند و از دیگر سو، سیستم موازی دیگری به نام FATF برای همین منظور تأسیس کنند!
۲ – به فرض این که این دروغ، راست باشد و کشورهای عضو FATF بتوانند به یکدیگر اسم بدهند و شهروندان همدیگر را جلب کنند. خب! اگر واقعاً چنین چیزی وجود دارد چرا ما عضو FATF نشویم و استرداد فرماندهان ارتش جنایتکار اسرائیل و بانیان آمریکایی تحریم ها علیه ایران را نخواهیم؟ چرا خودمان را از این امتیاز محروم کنیم؟
چرا بعد از این که آنها سردار سلیمانی را از ما خواستند، ما نیز از اسرائیل استرداد ژنرال گادی ایزنکوت (فرمانده ستاد کل نیروهای اسرائیل) را نخواهیم. مگر نمی گویند که هر که عضو FATF باشد باید به تقاضاهای دیگر اعضا برای استرداد جواب مثبت دهد؟ خب! اگر این طور است اسرائیل هم باید ایرنکوت اش را بدهد به ما!
می بینید چه حرف های بی بنیادی است؟!
بقیه دلایل اکثر مخالفان FATF نیز در همین حد است ولی متأسفانه موضوعی به این مهمی را جناحی کرده اند و سرنوشت ملتی را در هاله ای از ابهام فرو برده اند چون در صورت عدم تصویب FATF همین چند بانک خارجی هم که برغم تحریم ها با ایران کار می کنند، روابط شان را با کشورمان قطع خواهند کرد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از عصر ایران ، ای کاش به جای ساختن افسانه هایی مانند لزوم تحویل سردار سلیمانی در صورت پذیرش FATF ، کمی هم به منافع ملی و ملت رنج دیده ایران باشند که هر روز زیر بار فشارهای اقتصادی قامت شان بیشتر خم می شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۹:۰۶ ق.ظ

دیدگاه


چهار − = 0