تزریق واکسن کرونا به جانبازان شیمیایی سردشت آغاز شد

تزریق واکسن کرونا به جانبازان شیمیایی سردشت آغاز شد

آرازآذربایجان- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: با دریافت سومین محموله واکسن اسپوتنیک کووید ۱۹ روسی به تعداد ۱۵۰ دوز، نخستین مرحله واکسیناسیون جانبازان شیمیایی سردشت آغاز شد.
روژان قادری در این خصوص افزود: سومین محموله واکسن اسپوتنیک روسی در راستای واکسیناسیون سراسری کووید ۱۹ برای گروه‌های پر خطر و اولویت دار با رعایت زنجیره سرد به تعداد ۱۵۰ دوز برای ۱۵۰ نفر از افراد در معرض خطر به سردشت رسید.
وی افزود: از امروز به مدت سه روز در محل بیمارستان امام خمینی (ره) با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی، شاغلین بیمارستان امام خمینی (ره)، کادر شاغل در مراکز ۱۶ ساعته و جمعی از جانبازان معزز شیمیایی در معرض خطر با اولویت معرفی شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت کننده تعداد ۱۵۰ دوز واکسن اسپوتینک روسی خواهند بود.
قادری بیان کرد: با تحویل سومین محموله واکسن اسپوتنیک روسی تا این لحظه تعداد ۷۵ دوز واکسن که در دو مرحله قبلی تزریق شده بود و با تزریق این دوره به تعداد ۱۵۰ دوز مجموعاً ۲۲۵ دوز واکسن اسپوتنیک روسی به افراد با اولویت در معرض خطر تزریق خواهد شد.
همچنین بر اساس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ برای سالمندان ساکن در سرای سالمندان در استان آغاز شد.
واکسن تزریقی به سالمندان ساکن در سرای سالمندان استان از نوع واکسن روسی اسپوتنیک وی است.
سردشت در هفتم تیرماه سال ۶۶ مورد هجوم بمباران شیمیایی رژیم بعث معدوم عراق قرار گرفت که در این جنایت جنگی بیش از ۱۱۸ نفر شهید و ۲ هزار نفر نیز جانباز شیمیایی شدند.

نوشته شده توسط admin در جمعه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۷:۴۹ ب.ظ

دیدگاه


هشت − 8 =