وزير بهداشت در اروميه:

قصور زیادی در راستای کنترل کرونا صورت می‌گیرد

قصور زیادی در راستای کنترل کرونا صورت می‌گیرد

گروه خبر: وزیر بهداشت با اشاره به اینکه قصور زیادی در راستای کنترل اپیدمی کرونا صورت می‌گیرد، گفت: در صورتی که یک روز افرادی بخواهند خون شهدای سلامت را پایمال کنند، این قصورها را مطرح می‌کنم.
به گزارش آراز آذربایجان ،سعید نمکی در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان غربی افزود: همه ما باید دست به دست هم دهیم تا این اپیدمی کنترل و مدیریت شود.
وی با اشاره به اینکه قصور زیادی در راستای کنترل این اپیدمی صورت می گیرد، اضافه کرد: در صورتی که یک روز افرادی بخواهند اقدامات وزارت بهداشت را در این راستا مورد سوال قرار داده و خون شهدای سلامت را پایمال کنند، این قصورها را مطرح می کنم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: زمانی که گزارش‌ها درباره وضعیت کرونا را می‌خوانم، استرس می‌گیرم که نکند در سیاه‌چاله‌ای بیفتیم که نتوانیم از آن خارج شویم.
به سیاه چاله ای نیفتیم که در آمدن از آن دشوار باشد
وی افزود: حضور امروز من بیشتر به دلیل خسته نباشید و خدا قوت گفتن به همکارانم در سطح استان است و از سویی برای دل نگرانی‌هایی است که برای امروز و فردای مملکت دارم. دیروز خدمت رییس جمهور بودم و عرض کردم که در هشت و ۹ ماه گذشته یک شب را به یاد ندارم که پیوسته یک ساعت خوابیده باشم و یاد ندارم که روز تعطیلی را در طول این مدت گذرانده باشم. تنها بار دلگشای من در این ایام دو بار رفتن بر سر تربت مادرم بوده است. با این اضطراب و نگرانی و تشویش خاطر که چه خواهد شد. وقتی هر شب آمارهای استان ها را می خوانم یکی از اضطراب‌هایم این است که به سیاه چاله‌ای بیفتیم که در آمدن از آن کار دشواری است.
می خواهم واقعیتها را بگویم
وزیر بهداشت با اشاره به شرایط فعلی کرونا در کشور، تصریح کرد: اما امروز می‌خواهم واقعیاتی را بگویم که چرا امروز آمدیم و در استان آذربایجان غربی نشستیم و گرفتار یک خیز عجیب و زیاد بیماری هستیم که وزیر مضطرب می‌شود و می‌آید تا هم خسته نباشید بگوید و هم بگوید که چه باید انجام دهیم.
چند نفر را جریمه کردید و چه تعداد از جاده ها را بستید؟
وی افزود: در ستاد ملی تقاضا کردیم که هر کس که ماسک نزد، جریمه کنید، اما بروید آمار را دربیاورید که چند نفر را جریمه کردند. گفتیم جاده ببندید، چندتا را بستند؟. اینطور که نمی‌شود اپیدمی جمع کرد. اگر این بال شکسته ما را ترمیم نکنند، اپیدمی در این مملکت جمع نمی‌شود و ما ته رودخانه باید جنازه جمع کنیم.
بعد از مدتی هم پرسنل من هم می‌بُرند و می‌روند. البته آنها به خیابان نمی‌روند، بلکه به خانه‌هایشان می‌روند. امیدوارم خداوند چنین روزی را نیاورد، اما اگر روزی خستگی و بی توجهی دیگران به حریم همکاران من شدت پیدا کرد، به خیابان نمی‌آیند و اهل غربتی بازی نیستند، بلکه می‌روند در خانه می‌نشینند و آن روز، روز سختی است و غیرقابل تحمل است.
ضعف در عدم حمایت از پروتکلهای بهداشتی و عدم برخورد با پروتکل شکن
وزیر بهداشت گفت: ما این ضعف را که ضعف بزرگی است، داریم. یعنی ضعف عدم حمایت از اجرای پروتکل و ضعف عدم ایستادن در مقابل پروتکل شکن و قانون شکن و برخورد با آنها. عده زیادی از مردم گوش می‌دهند، اما عده‌ای هم گوش نمی‌دهند.
به عنوان وزیر بهداشت به تنهایی نمی توانم این وضعیت را جمع کنم
وزیر بهداشت با بیان اینکه من در میان مردم حضور دارم، می‌روم می‌بینم نانوا می‌گوید چه کنم همه بیرون در هم و بدون فاصله گذاری هستند. ایها الناس بدانید که من به عنوان وزیر بهداشت نمی توانم به تنهایی این اپیدمی و وضعیت را جمع کنم و جمع کردن آن اصل بسیار فراتر از این می‌خواهد. روزی چند اتوبوس از مرزهای جنوب شرق این سرزمین را با انواع آلودگی طی می‌کند و به چالدران می‌آید.
من که نمی‌توانم جلویش را بگیرم، کجا باید اجازه ندهد که اینها بیایند؟. اینها پرواز که نمی‌کنند، بلکه در طول این سرزمین با خودشان آلودگی می‌آورند. در کجای دنیا اجازه چنین تخلفی را می‌دهند؟
نه یک روز و دو روز، بلکه آمار دارم که تعداد زیادی از اینها در خانه‌های افراد در شمال استان شما پذیرایی می‌شوند تا بتوانند از مرز خارج شوند. من آمارش را دارم و خیلی چیزهای دیگر هم دارم که صلاح نمی‌بینم رو کنم. وی درباره اقدامات انجام شده برای بخش بهداشت و درمان استان آذربایجان غربی نیز گفت: در اوج تنگدستی سی تی اسکن را خریده و فرستادیم. با لطف خدا و با همت عزیزان قول می دهم که اولا این بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی را تمام کنیم. در شمال استان که یکی از مناطق عقب افتاده بود و زمانی که سازمان برنامه هم که بودم می آمدم و به اینجا سر می زدم. در این زمینه باید خوی را به عنوان مرکزیت بشناسیم و سعی کردیم دو بیمارستان این منطقه را تمام کنیم. در مورد بیمارستان‌هایی که در سطح نیمه کاره هستند خواهشم از استاندار و رییس دانشگاه این است که درخواستی را در این زمینه بفرستند؛ چراکه می خواهیم بیمارستان‌های بالای ۸۰ درصد را امسال جمع کرده و به پایان برسانیم. ایستاده ایم که امسال این کار را انجام دهیم.وی همچنین درباره امواج شکل گرفته در رابطه با برخی گردهمایی و همچنین درخواست تست از کارگران فصلی، گفت: لازم است در این رابطه مکانیزمی برای تست کارگران فصلی فعال شود و پایگاه‌هایی بزنیم و از طریق بهورزان این اقدام انجام شود. در رابطه با عبور و مرور کامیون‌ها و بحث‌های صادراتی نیز مکانیزمی تبیین شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


5 − یک =