نماينده استاني ستاد احياي درياچه اورميه:

پروژه انتقال آب از زاب به دریاچه اورمیه در سال ۹۹ افتتاح می‌شود

پروژه انتقال آب از زاب به دریاچه اورمیه در سال  ۹۹ افتتاح می‌شود

گروه خبر: نماینده استانی ستاد احیای دریاچه اورمیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پروژه انتقال آب از زاب به دریاچه اورمیه در سال ۹۹ افتتاح می‌شود گفت: هم اکنون وسعت دریاچه ارومیه دو هزار و ۸۶۸ کیلومترمربع بوده که ۵۸۴ کیلومتر افزایش وسعت دارد. به گزارش آرازآذربایجان ، فرهاد سرخوش با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه اورمیه اظهار کرد: تراز دریاچه ۱۲۷۱٫۳۴ بوده که نسبت به سال گذشته ۶۰ سانتی‌متر افزایش تراز را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: وسعت دریاچه اورمیه نیز دو هزار و ۸۶۸ کیلومترمربع بوده که ۵۸۴ کیلومتر افزایش وسعت دارد.
نماینده استانی ستاد احیای دریاچه اورمیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به حجم دریاچه اورمیه گفت: هم اکنون حجم دریاچه ارومیه سه میلیارد و ۵۶۰ میلیون مترمکعب است که نسبت به مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون مترمکعب افزایش داشته است.
وی در ادامه با اشاره به رهاسازی آب به سمت دریاچه اورمیه تصریح کرد: هم اکنون رهاسازی آب از سد شهرچای به سمت دریاچه اورمیه انجام شده و از سایر سدها نیز در ادامه انجام می‌شود و از سوی دیگر از ۹ رودخانه حوضه آبریز دریاچه اورمیه ، روان‌آب به میزان ۵۶ مترمکعب بر ثانیه به سمت پیکره اصلی دریاچه ارومیه هدایت می‌شود.
سرخوش در ادامه با اشاره به پروژه‌های ستاد احیای دریاچه اورمیه گفت: یکی از پروژه اصلی ستاد احیای دریاچه ارومیه، پروژه انتقال آب از رودخانه زاب است که هم اکنون چهار کیلومتر و ۶۰۰ متر آن باقی مانده و خوشبختانه مشکل اعتباری در این زمینه وجود ندارد و در سه ماهه نخست سال ۹۹ افتتاح می‌شود.
وی در ادامه از تحویل حجمی آب به کشاورزان استان خبر داد و اظهار کرد: برای نخستین مرتبه در سطح کشور تشکل آب‌بران کشاورزان تشکیل شده و به عنوان آزمایشی در مهاباد اجرا می‌شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱:۵۹ ب.ظ

دیدگاه


نُه − 5 =